I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan jag instalera från en laptop till stationär?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-20 01:37

Kan jag instalera från en laptop till stationär?

Ok så här ligger det till:
Jag måste instalera ett program(från en DVDskiva) på en dator som inte har en DVD läsare. Kan jag på nåt sätt kopla in min bärbara eller instalera via LAN eller nätverk på nåt sätt??

Snälla hjälp mig och komma på en lösning.

tack i förhand.

Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2007-07-20 01:48
ett sätt som fungerar är iaf att spara ner dvdn som en .iso eller liknande skivavbild, dra över den på nätverket till datorn utan dvd och mounta den där. till detta kan du t.ex. använda daemon tools om du kör pc.

finns säkert snabbare sätt dock... du kanske t.om. kan dela ut dvdn över nätverket. jag är ingen hejjare på windows & nätverk.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2007-07-20 01:56
Men det är ju ett spel, då måste jag ladda ner en crack och grejer och då kan jag inte updatera spelet som jag vill. Det är ju lite kukigt.
Vad finns det för program som man kan göra en DVD till iso?
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2007-07-20 02:25
om du gör en iso så bör det inte vara någon skillnad mot att köra in det i dvdspelare iaf.

ingen aning, du får googla. hehe!
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2007-07-21 18:08
Dela ut skivan på nätverket så bör det gå, om än segt.

Högerklicka (på skivan i utforksaren el. dyl.) --> delning och säkerhet å bock för dela ut den här enheten.

Turist:
T.ex. DVDShrink (vill jag minnas), annars finns det en uppsjö andra gratis prog.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/