Jag är faktiskt inte så partisk som man kan tänka sig, har ägt en N91 och äger en E61 (d.v.s. S60-telefoner) - har dock slutat använda E61 nu p.g.a. P1i. Hur som helst, det som jag personligen kan säga talar emot N95 är designen - asful. Sen är väl inte S60 så optimalt vad det gäller att läsa mail osv., HTML-mail osv. kan du glömma såvida du inte använder tredjeparts programvara. Sen vad jag läst om den (som backas upp av ganska många). Tydligen är det ett "konstruktionsfel" i luckan på en hel del, som gör att den glappar lite. Illa. GPS:n tar tydligen ibland väääldigt lång tid på sig. Hela mobilen känns tydligen väldigt plastig, inte någon gedigen känsla. Slidern åker upp och ner i tid och otid. Funktionen för att slida ner och visa musik-knapparna känns tämligen onödig, varför inte bara styra det på samma sätt som på de andra Nokia-mobilerna? - via softkeysen under displayen. Att den kan slida åt detta håll ger ännu en möjlighet för slidern att åka ner när den inte ska. Det värsta till sist då, batteritiden - den är ett skämt, och det är ett faktum. Annars är det ju en grym telefon, no doubt - väldigt komplett. Nu ska man komma ihåg att detta är "introduktionsmodellen" för denna sortens telefoner (de som har typ allt). Det kommer garanterat släppas uppföljare i N-serien då allt görs lite bättre, lite mer genomtänkt. Nokia är inte dummare än att de lär sig av sina misstag. Jag hade dock väntat lite, avvaktat. Många företag brukar göra PA's på nya mobiler under sommaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.