I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan jag använda laptopen som skärm?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-05-09 23:00

Kan jag använda laptopen som skärm?

Hellu

jag ska ge bort skärmen som tillhör min gamla stationära dator. om jag vill använda den gamla, kan jag på nåt sätt koppla den till min laptop och utnyttja dess skärm..??

jag har ett uttag på sidan av laptopen med en skärm-ikon, men jag tolkar det som att den ska användas om jag vill koppla in en annan skärm, och jag vill ju göra tvärtom..

tacksam för hjälp!

MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-05-10 03:02
Går allderles utmärkt med en lika dan sladd som du har nu mellan datorn och skärmen. Fast då kopplar du helt enkelt till skärmen på bärbara. Kram
yo yo yo

2007-05-10 14:51
Är 99% säker på att det inte går, iaf inte på ett lätt och smidigt sätt.

Tror LEW missuppfattat frågan.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-05-10 15:26
Om du verkligen vill kan du köpa en skärmadapter som du kopplar på den kontakten som går från skärmen till moderkortet i laptopen. Mycket jobb och dessutom är en sån adapter ganska dyr.

2007-05-10 15:56
SSH blir smidigast.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-12 12:32
trist att det var så svårt.. men tack för hjälpen iaf.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-05-12 14:35
kör den som server som sagt..  så pillar du med den på den vägen
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-12 17:58
Finns väl en sådan funktion i vista? Eller misstar jag mig?
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-05-13 03:00
exakt en sådan här fråga hade jag för ett tag sedan o ingen kunde hjälpa ,säger inte att ni e världens bästa på datorer men lite kan ni men iaf så kunde INGEN hjälpa till ;).

jag vil också göra detsamma crill-oh. men det funkar inte.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-05-13 04:44
jamen kör bajsdatorn som en server..
så styr ni den remote då får du den burken till din laptop skräm
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-13 12:03

men lagg!

nån måste ju varit så smart ngn gång eller varit i sådant behov att man ville ha sin laptopskärm som skärm till sin stationära?

Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-05-13 14:27
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2007-05-13 14:56
ProsaQ vi har ju sagt hur man gör..
hur jävla trög är du egentligeN?
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-14 13:32
fett trög ,hur gör man? bira...
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-05-14 13:37

beskriv ingående hur man nätverkar skiten från fitt data till kuk data då

Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-05-14 20:20
enklast är väl att bara dela ut allting

högerklicka på c: dela ut..

sen kommer du åt hdn via "mina nätverksplatser" eller något liknande.. mer komplicerade lösningar för fjärrstyrning etc får du kolla in själv och se vad som passar..
cry me a river!
--> thcrew

2007-05-16 12:03
asså går det inte bara att koppla från powern som bärbara har inne i sig när man trycker in en kabeljävel? så B skärmen blir BARA skärm o inget jävla nätverk hit o dit...e tillverkarna av datorer så keffa så dom inte kommit på hur man gör på ett lätt sätt?.
snorungar.
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-05-16 13:04
ProsaQ P24.
Du verkar ha en grymt bra taktik för att få vettiga svar! Verkligen!

Den antagliga anledningen till att tillverkarna inte tagit tag i det är för att det troligen saknas marknad. De flesta köper antingen en skärm till sin stationära eller så kör de shh eller fjärrskrivbord.

Google länk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-17 12:00
ja vet! creds till mig!
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant