I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Skrivrätigheter i målmappen"?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-05-09 19:09

"Skrivrätigheter i målmappen"?

köpte en 320GB MyBook häromdagen..

Och nu när ska jag installera Adobe Lightroom på den, så ska installationsfilerna extraheras först, men får upp meddelande som säger "Ett problem uppstod när några av filerna extraherades. Kontrollera tillgängligt utrymme på din dator och skrivrättigheter i målmappen."

Själva installetions/extraheringsfilen, eller vad man ska kalla den, ligger på MyBooken, och väljer att extrahera skiten till MyBooken också. Så nog finns det plats kvar, men vad menas med "skrivrättigheter i målmappen?"

WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-05-10 03:07
Det händer att det blir fel på installations filen ibland om det är nerladdat. Om det är fallet, ladda enkelt ner det igen och testa.
yo yo yo

2007-05-10 09:52
Skrivrättigheter i målmappen tyedr väl på att mappen du försöker installera programmet i är skrivskyddad. Är väl bara att bocka ur.
 Ev. kan det bero på att du av någon anledning, med ditt konto, inte har rätt att installera saker. Du är alltså inte t.ex. dator-admin.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Graffare

2007-05-10 10:07
Har du vista? isf måste du sätta dig som administratör.

2007-05-10 14:00
Windows XP

Jag har testat att extrahera det direkt till H:\ (=Externa hårddisken), och till mappar som jag vet har fungreta tidigare.
Så det är väl fel på filen då, antar jag. Får testa igen
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-05-10 14:25
vad är lightroom?
 i get more pussy then panty!

2007-05-10 14:43
Program för fotografer, typ..

Som Apple's Aperture, om jag fattat det hela rätt
WE'RE GROWING UP
BY FALLING