I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med uppspelning av Dvd-filmer

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-03-16 19:40

Problem med uppspelning av Dvd-filmer

Jag kan inte spela dvd-filmer i Windows Media Player för att det saknas en kompatibel komponent och den kostar att få.

Har hört att VLC spelar alla format så jag testade men när jag spelade dvd-filmer i VLC så hackade det som fan. Har testat fler program och det är samma problem med dom också.
Det hackar vare sig det är brännda eller inte brännda skivor.

Vet någon vad det kan vara för problem?

Vi är ökända N.P.G.

2007-03-16 19:52
vlc ska ta alla codec iaf
http://www.hgnf.nu

2007-03-17 00:27
Vad kan det vara för problem då?
I värsta fall får jag väl formatera hela skiten vilket jag helst inte vill..
Vi är ökända N.P.G.

2007-03-17 00:35
Kan vara spelaren kanske?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-03-18 14:14

har redan divx, funkar ändå inte.
Det har funkat att spela dvd-skivor men helt plötsligt slutade det att funka , hur skummt som helst.

Vi är ökända N.P.G.

2007-03-18 20:08
jag kör bara ffdshow, innehåller alla codecs man behöver utan att få massa skräp som andra codecpacks har.
värt ett försök.

har det funkar att spela upp dvd-filmer innan på den datorn? det kräver ju lite av burken (mer än videofiler iaf) så att det hackar kanske är för att du inte har tillräckligt med kräm helt enkelt..

2007-03-18 20:51

Tack för tipset.

Kräm har jag nog av, den är relativt ny.
När jag fick datorn så hade den ett program för dvd-skivor, Dells egna, men jag tog bort det för programmet var inte smidigt som typ VLC. Men med dells program funkade utan problem.
Kan dell kanske satt in en "spärr" som gör att jag bara kunde använda deras program eller?

Jag är inte så bra på datorer som många andra är här inne!

Vi är ökända N.P.G.

2007-03-18 21:26
nja det låter skumt men man vet aldrig vad dell/fujitsu-siemens/compaq osv kan hitta på.. men testa med ffdshow som jag länkade tillsammans med Mediaplayer Classic, riktigt smidigt videoprogram. funkar inte det så är jag out of ideas :)

2007-03-18 21:27
hehe, jag ska testa!

Tack för hjälpen lads.
Vi är ökända N.P.G.