I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

fel enhetsbokstav på den externa hd:n

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-02-05 08:53

fel enhetsbokstav på den externa hd:n

Jo, en kompis var över till mig o fick lite saker från min externa. då vi kopplade ihop så blev min hdd enhet F medans den va E förut. problemet är att alla sökvägar till gamla E blir ju oanvändbara.. o när ja kör in hdd:n normalt igen så blir den bara F.

frågan är: Finns det något som kan styra vilken enhetsbokstav hdd ska ha varje gång den kopplas in? Kör med Windows 2000.

2007-02-05 09:20
finns det säkert men problemet sitter troligtvis i att du satt in den i en annan USB/Firewire port än den satt innan. Testa att byta port först!
Please, save me Jebus!

2007-02-05 10:39
Du kan styra upp det i partition magic. www.downloads.com och sök.

Har ett svagt minne av att du kan ordna det med XP's egna hdd-management. Inte säker dock.

Högerklicka på my compter och ta manage. Där finns det ett verktyg som du kan pilla lite i.

2007-02-05 11:59
tuggarn P21

ja ska ha provat alla portar.. men ja kan ju prova igen..

Spliffsheriffen P0

men ja kör win 2000 på den maskinen, inte XP.. men ja kan ju alltid kolla noggrannare om det finns nån lattjo inställning o pula med.. men är ganska osäker på det.. har kollat runt ganska noga.. men annars kan ja ju kolla upp det där programmet..

2007-02-05 16:34
Högerklicka på den här datorn, sen väljer du mange, sen i listan går du in på disk management, sen högerklickar du på disken och väljer "change driveletter and paths...".
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-02-05 17:22
har du nått som ligger som E istället? ta bort den isåfall och koppla disken innan något annat.
 i get more pussy then panty!