I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

behöver hjälp med ljudkort

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-02-02 19:58

behöver hjälp med ljudkort

tja, jag kan inte speciellt mycket om ljudkort, men mitt ati radeon 9800 har nyss pajjat. Har ett annat ljudkort här brevid mig men jag har inte en aning om det är bra eller dåligt eftersom jag inte kan nåt om skiten. Det heter 5.1 surround sound card SC-5200 och ser ut såhär http://www.pixmania.com/se/se/78235/art/trust/ljudkort-5-1-pci-surround.html .. det verkar ju vara ganska billigt men det jag vill veta är om det är ett ljudkort som funkar bra för det mesta.

2007-02-02 21:24
ati är en grafikkorts tillverkare, radeon 9800 är en av modellerna.
du måste ha fått det hela lite om bakfoten tror jag :)

förövrigt fungerar säkert ljudkortet du länkade, frågan är bara va du har tänkt ha skiten till? ska du göra musik själv på datorn är nog inte de där ljudkortet någon höjdare..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-02-02 22:07
haha okej, är som sagt ingen höjdare på ljudkort.. men okej, någon som kan rekomendera något annat ljudkort som är hyffsat bra men inte kostar allt för mycket, min ekonomi är inte den fetaste om man säger så.