I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Högre signalstyrka?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-02-02 18:50

Högre signalstyrka?

Finns det något sätt att få högre signalstyrka då jag sitter på ett trådlöst nätverk?

-=DiGiT=- ya know thats ma name, u punk ass mutha fucka

2007-02-02 18:51
Placera routern mer strategiskt ifall det är möjligt.
PS. Your cunt is in the sink

2007-02-02 19:12
om ja inte e heeelt ute å cyklar finns de program som kan ändra routerns signalstyrka..
Save me Jebus!

2007-02-04 11:02
joo men lets say att jag inte kan flytta på routern, vad finns det för ngt man kan köpa/bygga eller kanske fixa något program som gör att jag "boostar" min signalupptagning?

2007-02-04 12:34
Köp en extern antenn till routern och placera den strategiskt om du nu inte kan flytta på routern. Det bästa vore ju om du kollade vad det finns för nåt som kan störa signalen därhemma och sedan placerade routern på nåt bra ställe.

http://www.davido.se/
har bra grejjer. 7dB antenn för 175 spänn ungefär ger en rejäl boost över den inbyggda 3dB antennen.

om ja inte e heeelt ute å cyklar finns de program som kan ändra routerns signalstyrka..

Nej.

finns väl waypoints (vet inte riktiga ordet för det) att köpa, som förstärker signalen. lämpar sig bra för större trådlösa nätverk

Repeater heter det. Det fungerar iofs också.

"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-02-04 16:32
tack, men en fråga då, måste jag ha tillgång till routern då?

Okej så här e fallet, ligger i lumpen, de finns trådlöst internet men det är en ganska svag signal så de händer ofta att man loggas ut o så.. så frågan e alltså: kan jag (med hjälp av något) få upp signalstyrkan

2007-02-04 16:32
ska tilläggas att jag inte har tillgång till routern

2007-02-07 19:01
någon som vet??