Game developer says Vista ruins computer game play
Game developer says Vista ruins computer game play Mon Jan 29, 10:24 PM ET SAN FRANCISCO (AFP) - As Vista was grandly introduced to the world on Monday, computer game publisher WildTangent accused Microsoft's new operating system of ruining many common computer games. The US firm WildTangent alleged that the world's largest software maker "has gone overboard" by making Vista so secure it blocks or disables play. Vista "breaks" games from Microsoft's online MSN service as well as from game websites operated by Yahoo, America Online, and RealArcade, according to WildTangent chief executive Alex St. John. Vista parental controls that enable adults to restrict what children access with computers also will block downloads of family-friendly games not rated by the Electronic Software Ratings Board, St. John alleged. WildTangent said it spent a year crafting game console software that was compatible with Vista. The "Vista Ready Console" was available for free download at wildtangent.com. Microsoft did not respond to a request for comment on Monday. there goes microsoft's supposed to be edge out of the "window"..
Omae wa jowai
The US firm WildTangent alleged that the world's largest software maker "has gone overboard" by making Vista so secure it blocks or disables play. Haha, årets skämt :D
Look with your own eyes - See with your own mind
Vista suger :P
Omae wa jowai
XP suger mer :)
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Säkerhetstänkandet i Vista är någorlunda vettigt från grunden, i XP är det lite av ett skämt. Windowsversioner överlag tenderar iofs att vara skämt säkerhetsmässigt, men det råder ingen som helst tvekan om att Vista är ett steg i rätt riktning jämfört med XP.
om detta är sant så lär dom väl ändå fixa det ganska pronto..
ms e fucked, dom skulle gjort en ordentlig kärna ifrån första början. förutsättningar, förutsättningar. det är lätt att vara eftersmart även när det är svårt. sopor hoppas dom går i konkurs nu
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Påstår dom att det inte går att spela på vista alls eller va? Isåfall är dom en bunt tards allihopa...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
ja kan lira oblivion på högsta i vista ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Köp en mac och använd OSX
livet blir lite lättare
™™™™™
Biragon tydligen har du aldrig spelat på en mac... det finns ganska många spel till mac o det finns mac kompitabla mös med mer än en knapp...
senaste buggen i vista kanske ni läst om.. man kan hijacka datorerna med röststyrning(!) hahhahha Vista e nog det sämsta MS släppt och vad får man till den billigaste versionen egentligen... Man får ett dåligt OS med explorer och harpan.
Omae wa jowai
Men kan ni sluta vara så förbannat pinsamma. Det finns för och nackdelar med samtliga operativsystem, att jag sen föredrar diverse *nix-system råder det ingen större tvekan om, men det är ju skrämmande att se vilken okunskap somliga ligger inne med. Jag upprepar att säkerhetstänkandet i Vista är vida överlägset det i XP, således finns det inte mycket som talar för att XP skulle vara bättre på någon punkt. OS X har absolut sina fördelar också, kör det själv, men denna jävla hysteri för ett operativsystem är ju inte så lite tröttsam. Sluta vara såna förbannade fanbois.
Biragon Fel, denna tråd handlade om online-spelande och att Vista skulle blockera vissa onlinetjänster. Du kan emulera det mesta i *nix-system och OS X har native-stöd för en hel del spel, oavsett vilket handlade tråden som sagt om att Vista blockerade onlinemöjligheter i vissa spel.
eller så innehar han kunskapen som kallas "läsa". Det står helt tydligt att det gäller Onlinespelandet.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
Tur att allt började med att du missförstod något dock! Det gör det hela så mycket roligare i slutändan :)
Jag hoppas du inte är så utvecklingstörd så du sätter båda datorspelande ala GRAW, BF2142 etc och Java/Flashspel inom din egna kategori, "spela datorspel" Tråden handlade om onlinespelandet. Punkt.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man! I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!
FuelDOg P22 om du läser mitt inlägg längre upp så ska du nog vänta med röststyrning ett tag... Vista har en grupp polare till mig nu suttit och pillat med... och nej... mycket säkrare än XP är det inte... men lite är det...
Omae wa jowai
Biragon jag är dum och missförstod allt. Exakt!
RedmoonShinobi Ser du på det hela på en väldigt grundlig nivå är Vista avsevärt mycket säkrare än XP. XP är i grunden löjligt osäkert, tack vare en mindre legion med patchar fungerar det dock hyfsat. När Vista utvecklades fanns ordet säkerhetstänkande faktiskt med, vilket det inte riktigt gjorde ursprungligen i XP.
PenDragon P22 men det är inte på långa vägar säkrare än sin konkurrenter... med tanke på att du kan hacka vista med röststyrning så kan jag inte ens tänka mig att det e säkrare än xp...
Omae wa jowai
RedmoonShinobi Det är ett avsevärt mycket bättre alternativ än XP :) All I'm saying. Råder ingen större tvekan om att *nix-system överlag håller högre säkerhet. Men du måste ju skilja på teori och praktik, i teorin är det mycket som fungerar, i praktiken fungerar inte riktigt lika mycket saker.
men varför ska man köpa något som inte fungerar då? varför ska man uppgradera till vista som inom några månader kommer ha 14 miljarder virus koder efter sig?
Omae wa jowai
RedmoonShinobi Öh? Kanske för att XP är ett jävla fisknät för mygg i säkerhetssammanhang? Har du inte läst något av det jag skrivit, eller förstår du bara inte? :)
PenDragon P22 Öh varför ska man ha xp? Den ända anledningen xp finns på en av mina datorer e för att kunna spela lite spel då o då... Men kan du snälla förklara varför man ska betala 2500 typ och då knappt få något, när man kan ladda hem fullspäckade O/S gratis som funkar lika bra (om inte bättre) till bildredigering, office och framförallt programmering :)
Omae wa jowai
den ända? röv, rumpa, stjärt? E N D A för i helvete.
RedmoonShinobi Tja, förslagsvis för att man är lat och inte orkar lära sig något annat? Jag kör själv en rad operativsystem på mina burkar, men det betyder inte att jag inte kan se enkelheten och anledningen till att många använder Windows. Sist jag kollade kostade Ultimate av Vista dessutom 1750:- eller något sånt :) Ladda hem gratis? Det utesluter således OS X, vilket även utesluter "
som funkar lika bra (om inte bättre) till bildredigering " ganska effektivt. Om det enda man gör är att surfa, skriva skolarbete och lyssna på musik, samt inte har några specifika krav, är *nix-system överlag att föredra, det har jag aldrig protesterat mot. Men det var ju faktiskt inte det diskussionen handlade om ursprungligen :)
iofs den här tråden e sjuuuuukt offtopic... när det gäller online spelande så e ju xp att föredra över vista...
Omae wa jowai
dem snackar om flash och shockwave spel? och är föräldrarna dumma nog att sätta parental spärr ska ungarna fan itne få spela några online spel.
"fördomar fördummar"