I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Processdubletter: CLI.EXE & ati2evxx.exe

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-01-25 22:09

Processdubletter: CLI.EXE & ati2evxx.exe

Hejsan!

Har dubletter igång av dessa processer by default när jag sparkar igång min dator, vet bara att det inte alltid har varit så. Har börjat ha svinkass fps i spel osv sista tiden, då jag dödar "rätt" av varje (måste alltid typ chansa) av processerna så får jag lite bättre igen.. drygt!

Skulle säkert kunna hitta var problemet rotat sig genom att lusläsa registret efter processerna, då det är antagligen är där det råkat hamna dubletter. Hade en period då jag ville ha ultimata möjliga gfx-drivarna för mitt skitiga interna gfx-kort som är waaay out-of-date (nyaste funkar inte), så jag trixade hit o dit,, antagligen det som knasat till det.

Hursomhelst, nån som har nåt tips om detta? Tänkte om nån haj kille haft liknanade problem o på rak arm vet var dessa rader hamnar i registret? I MSConfig ligger bara ett entry av varje men jag vet att det finns ställen i registret som laddar utan att processerna syns där.

En lathund är jag typ ute efter;] Vill göra det här så osmärtsamt som möjligt, helst slippa det där Uninstall-driver-toolet som säkert skulle råka klippa mina SMBus-drivare som också är ATI.

Tack jättemkt om nån har nåt bra tips till mig!