I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-01-18 20:14

Iphone VS LG

LG + Prada  VS Iphone

LG tar upp kampen med stark touchscreen och grym mediaspelare. LG vill möjligtvis stämma Apple.

Vem vinner?
:)

i get more pussy then panty!

2007-01-18 20:41
iPhone har os x..

2007-01-18 20:43
Stämma verkar ju värt.

Men tja, det är väl uppenbart för alla med koll på mobilmarknaden att iPhone inte är all that. Säkert helt ok, men Jobs är ju för rolig när han säger "5 år före konkurrenterna".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-18 21:04
iPhone har inte OS X, iPhone har en tillämpning av OS X. Knappast så att du kan slänga in OS X-program direkt i din iPhone.

Refused P26

Så sant som det är sagt :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-01-18 21:07
Är Prada svart & vit i skärmen eller vad fan?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-01-18 21:13

ser ju ut som billigt skräp jämfört med iphone...

Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-01-18 21:33
jag tror faktiskt LG unt prata står sig ganska starkt här. hittar ingen direkt bra information om den, men den ska visst släppas här snart, inom 2 månader. för inte mindre än 600 dollar dock.

2007-01-18 22:01
Exakt vad är det som är så revolutionerande med Iphone eller den nya LG:n om man jämför med t.ex. Motorolas A1000?
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2007-01-18 22:02
Det enda som skulle kunna anses vara revolutionerande med iPhone är dess UI. Men som Refused så snyggt uttryckte det:

Men tja, det är väl uppenbart för alla med koll på mobilmarknaden att iPhone inte är all that. Säkert helt ok, men Jobs är ju för rolig när han säger "5 år före konkurrenterna".

2007-01-18 22:11
PenDragon:

Lät lite drygt dock :D men vad jag menade var väl att det är lätt att förledas av den snygga utsidan och utgå från att insidan är lika speciell, om man inte har närmare koll på vad den faktiskt innehåller. Plus att Apples mediahantering inte är av denna värld.

2007-01-19 01:18
Jag förstod helt och hållet vad du menade och instämmer till fullo ^^

2007-01-19 07:06
Alltså, om man inte är värsta nörden är ju user interface det enda som räknas.

2007-01-19 07:56
U-Nas
nej.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-01-19 08:10
Rhetoric
Tack för det!
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2007-01-19 10:51
Eksem P24

OK! Tack för din fullständigt meningslösa, intetsägande samt subjektiva generalisering ;)

2007-01-19 16:46
Har LG flerpunkts touchscreen? Annars är den redan ute ur leken.

2007-01-19 17:45
Precis, för det är den enda kriterien i sammanhanget.

2007-01-19 18:38
Haha näe men det är en trevlig sak.
Får väl se hur de löser surfande, hur bra webläsare osv är men är väl ett tag kvar Klart LG kan bli bra men just nu såg gränssnittet sjukt jävla trist ut om de har tänkt ha det som bilderna där.

Får väl vänta in lite specifikationer inna man säger något, men visst om den har wifi, en bra webläsare, bra mediafunktioner etc så.

2007-01-19 19:46
PenDragon

Men allvarligt, så länge telefonen inte får slut på batterier dagligen så bryr sig en normalanvändare inte om prestanda. 10 000, 15 000 eller 100 000 låtar spelar ingen roll, jämfört med om huruvida det är lätt att flytta över låtarna man vill ha. Ett påstående som knappast är meningslöst, och definitivt inte intetsägande. Måhända är det generaliserande, men det är alla bra påståenden.

2007-01-19 20:55
Måhända är det generaliserande, men det är alla bra påståenden.

2007-01-19 20:55

ja alltså det var ju värt att upprepas och läggas på minnet.

Kom du på det själv?

2007-01-19 21:14
Eksem:

Såklart det inte spelar nån roll med prestanda om man jämför enheter som alla har enorm kapacitet (som i ditt exempel). Men 50 eller 500 låtar spelar väl ändå roll? Det tycker jag iaf.

2007-01-26 23:34
seriöst...detta går inte och jämnföra...iphonen är 5 år före...
SansProfit.... back again after all!

2007-01-26 23:38
sansprofit, för att apple påstår det

2007-01-27 08:30
Refused

50 eller 500 låtar spelar roll, men för icke-nördar är det fortfarande bra jävla viktigare att man lyckas lägga över de där låtarna till att börja med.

Exempel: Min MP3-spelare från LG har videofunktion. Det kunde man lika gärna ha skippat, för det är helt omöjligt att lägga över video på den.

2007-01-27 13:32
seriöst...detta går inte och jämnföra...iphonen är 5 år före...

haha, jag kan inte avgöra om inlägget är ironiskt eller allvarligt

Eksem P24

Sluta vara så desperat att utmåla dig själv som en icke-nörd, det blir bara fel :)

2007-01-27 16:28
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-01-27 17:22
Daaaamn! :D Sjukt cool är den! Zoom funktionen på bilderna är helt sjuk ju!

Skulle gärna se den med mer minne... 20 gig kunde dom väl tryckt in i den...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-01-27 22:20
PenDragon

Alltså, jag är VÄRSTA nörden, fast jag är väldigt ointresserad av prylar, det är väl den enda nörd-grej jag inte fastnat för (det, och science fiction-TV-serier som inte är Twilight Zone).

Och jag är fett sned på min mp3-spelare, eller snarare på mjukvaran som konverterar film. Jag är riktigt bra på att hantera datorer, och jag får ändå inte över video på min mp3-spelare. Programmet är helt värdelöst, det har uselt interface och är omöjligt att förstå sig på. Så vad fan ska jag med videofunktionen till?

Samma problem har min mamma med sin mp3-spelare. Det spelar ingen roll hur många låtar den kan lagra, för hon lyckas inte lägga över en enda.

Alltså, interface är viktigare än prestanda. Om man inte är prylnörd.

2007-01-28 14:47
Interface utan någon prestanda är likvärdigt värdelöst det också, nyckeln till framgång är att kombinera de två *upplysa* :P

2007-01-28 16:46
"Interface utan någon prestanda är likvärdigt värdelöst det också"

Njäe, utan prestanda finns det ju ingen produkt, men en mp3-spelare som rymmer 20 låtar men är superenkel att använda är klart bättre än en som rymmer 20 000 låtar men är obegriplig. En riktigt bra produkt har förstås både och, men jag tänker envist hävda att endast nördar är intresserade av prestanda (vilket också har visat sig vara sant när vi marknadsfört produkter för en stor hårdvarutillverkare, vi har provat både att pusha prestanda och att pusha personlig upplevelse, och det är fan bara nördar som är intresserade av prestanda).

2007-01-28 17:40

2007-01-28 17:41
Det stämmer inte att bara nördar är intresserade av prestanda. Inte när det kommer till lättbegripliga saker som antal låtar på en mp3-spelare. Snackar vi gigahertz på en datorprocessor eller liknande är jag beredd att hålla med, för det är ett mycket mer svårgreppbart mått.

Men antal låtar som får plats i mobilen är en av de absolut vanligaste frågorna när folk köper musikmobil.

2007-01-28 17:53
Eksem P24

Det du snackar om är egentligen rent hårklyveri. Anledningen att många har svårt att ta specifikationer till sig är att de inte förstår hur det omsätts i praktiken. Om man, som Refused så fint uttryckte det, översätter det hela till mer lättbegripliga termer, dvs "så många gb motsvarar så många låtar" ska du nog se att intresset ökar markant :) Detsamma stämmer gällande det mesta i specifikationsväg, dvs att göra det lätt för gemene man att förstå.

Att helt ignorera specifikationer straffar sig alltid i slutändan då människor i regel lär sig hur saker och ting ser ut i praktiken efter hand. Att UI sen är minst lika viktigt har jag aldrig protesterat mot, men att prestanda skulle vara irrelevant för alla utom "nördar" är nästan ett hån mot människors förmåga att förstå saker :)

2007-01-28 19:04
lg prada? sådant oroar alltid
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-28 21:55
"Men antal låtar som får plats i mobilen är en av de absolut vanligaste frågorna när folk köper musikmobil."

Vi måste redan här börja fundera på vilka som köper musikmobil, eller framförallt, fundera på vilka som INTE köper en musikmobil.

"Att helt ignorera specifikationer straffar sig alltid i slutändan "

Inte jämfört med att helt ignorera användarvänligheten. Jag kommer aldrig köpa en LG-produkt igen, t.ex. Visst, jättebra att den kan spela video (jag reser en hel del), men vafan, får jag inte över video-filerna till den jävla apparaten spelar det ju ingen roll.

2007-01-30 00:25
Fattar inte varför dom ska hålla på o stoppa i betterier som man inte får byta själv i apparater, vad fan tjänar dom på det? Är ju bara irriterande. Sen så sa någon något jävligt sant att apples sätt att hantera media är sjukt dåligt så det är ju ett FETT minus.

Men jag skulle gärna vilja att pendragon eller refused tipsar om någon bra sida där man kan läsa upp lite om varför iphone är en scam? Har aldrig gillat ipod men iphone blev jag fan jävligt sugen på att köpa, verkar som en så klockren produkt..
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.