I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tele2/Comviq, fortfarande kända för kass täckning?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-01-17 21:20

Tele2/Comviq, fortfarande kända för kass täckning?

Jag är i startgroparna för att hooka ny lur, å funderar på att byta från telenor till tele2 för att dem har mer fördelsaktiga priser.. Syftar mest på fastpris abonnemanget.. Sen kom jag att tänka på hur täckningen är.. Tidigare va alltid comviq sämst, samtalet bröts man hade ingen täckning så man kunde ringa osv osv..
Men hur ligger de till nu? Bor ner i lund å de borde ju inte va några probs.. Men tänkte bara kollarunt lite först! Så tell me you opinions folks!

Save me Jebus!

2007-01-17 21:21
Det har blivigt bättre, men comviq är fortfarande inte bra. Duger bra för mig som bor i Sthlm iaf.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>
Producent

2007-01-17 22:25
Jag bor på Södermalm i stockholm & har comviq och ingen täckning. Då bor jag ändå uppe på en kulle på första våningen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-01-17 22:43
Misstänkte att de e så att dem ligger efter me täckningen.. Har telenor nu å e skitnöjd me deras täckning.. funkar fan å ringa överallt.. Dock svider deras 599 ring så mkt du vill skit mot tele2s 499 lite.. Men men..
Save me Jebus!

2007-01-17 22:54
jag har inga problem med min täckning dock endast i sthlm fråga ngn polare i lund... så dåliga kan inte comviq/tele2 vara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-17 23:18
ja har velat fram å tillbaka å fan för 599 i månaden får ja en k800 till så de e ett shysst erbjudande tycker ja.. när man kollar på deras täckningskarta visar den att de ska va bra täckning i hela skåne så ja tror inte de ska va några större probs... hade dock varit nice me nån från skåne som gav ett uttalande :)
Save me Jebus!

2007-01-18 08:43
jobbar för tele2. och täckningen har förbättrats som fan dom senaste åren. Bor man inte långt in i skogen under en gran under jorden tillsammans med renarna i lappland så ska det gå skitbra.

599:- i månaden e inte lite pengar bara för en lur!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-18 08:52
fan läste fel....

2007-01-18 13:23
Rolfi:

Kan det faktum att du har hört att täckningen ska vara bra ha nåt samband med att du jobbar för dem?

ivf har de fortfarande sämst täckning, så mkt är säkert.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-18 13:55
sämst täckning överlag annars är dom grymma i storstäderna

2007-01-18 16:34

Rolfi 
Kan man ångra sig å få pengarna tillbaka om de nu visar sig att täckningen suger?

Save me Jebus!

2007-01-18 16:44
Jag bor i sthlm o har bra täckning överallt, dock hade jag inte det med min gamla mobil..nån gammal nokia, då kunde jag itne prata i mitt rum ens..men nu fick jag k800 till jul och då har jag aldrig haft problem, jag trodde inte att d hade nått me mobien att göra men tydligen..
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-01-18 20:07
refused
att det har o göra med att jag jobbar där har inte så mkt med täckningen att göra. ville bara nämna det för att du som vanligt tar det som en personlig förolämpning.

kid-ni
haha ja självklart! ring till kundtjänst o bombhota dom lite bara:)

flytta från skogen eller ha dålig täckning..man väljer själv...

user
antagligen för att det är 3g på den luren.

2007-01-18 20:13
Rofi:

Oh you bastard you!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-01-18 23:27
haha ja tänkte inte på d:P
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet"
/Leffe

2007-01-18 23:31
Nere i Sthlmstrakten o Sydsverige lär det vara hur bra som helst. Uppe vid lappska gränsen får man inte åka för långt ut i förortisch för då barkisch d!

2007-01-19 00:13
bor i lund och har haft comviq sen 3 år tillbaka men jag har aldrig haft problem med det?

2007-01-19 02:55
har aldrig haft problem med comvig, inte ens ute i bushen, som norrtälje t.ex.

2007-01-19 13:28
Vet inte hur det är i sthlm. Men här i lund funkar mitt comviq skitbra till skillnad från min flickväns hela familj som har telenor och ingen täckning, någonstans. Jag med comviq har ALLTID täckning, förutom i korridorerna på min skola, medans min flickvän inte ens har vettig täckning hemma, hos sina morföräldrar och i sin skola.
http://www.petar.se

2007-01-20 17:36
så länge man bor i en storstad eller i södra sverige i allmänhet så går det nog bra överallt... i umeå däremot så fuckas täckningen efter inte alltför många mil från stan...
What would macgyver do?

2007-01-28 20:37
Har alltid haft Comviq och aldrig haft några större problem. Kan vara lite kass täckning hemma hos någon ibland, men har för det mesta haft kassa telefoner så att andra haft mottagning där jag inte haft det.

För 3G delas ju nätet dessutom med Telia om jag inte minns fel.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2007-01-28 23:11
Ja asså jag har comviq och har fan aldrig vart utan täckning i stockholmsområdet. Visste inte ens om att det sägs att dom har dålig täckning...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"