I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

film och musik på mobilen

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-01-08 21:30

film och musik på mobilen

Jag har en motorola v360 vilken jag nyligen köpte ett minneskort (microsd) på 512 mb till. Mobilen klarar att spela upp mp3-filer och gör det galant i vissa fall. Ibland får jag dock problemet och felmeddelandet "filformatet stöds ej". Det är dock konstigt då jag hunnit lyssna på låten ett tag innan meddelandet kommer upp och låten stängs av. Om filformatet inte stöds borde jag väl överhuvudtaget inte kunna lyssna på låten alls? Jag har märkt att problemet endast uppstår med vissa mp3-filer som är i 128 kbps. De jag provat i 192 kbps har alla fungerat. (Kanske en tillfällighet och har ingenting med saken att göra?)

Jag har även problem med att spela upp filmer. Mobilen klarar 3gp-filer men bilden och ljudet hackar väldigt mycket. Det bli värre desto längre in i filmklippet man kommer. Det tar även väldigt lång tid för mobilen att reagera om man vill stänga av filmklippet eller höja/sänka ljudet etc. Problemet verkar främst uppstå vi längre filmsekvenser.
Är det fel på mobilen eller handlar det om att mobilen antagligen har dåligt minne?

Så, är det helt enkelt så här min mobil "ska" reagera eller är det något fel på den (eller minneskortet)? Går det att fixa så att den klarar att spela de mp3-filer jag får felmeddelanden på nu? Och finns det något sätt att få min filmer att inte hacka?