I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur gör man för att läsa MSN-loggarna?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-12-11 16:11

Hur gör man för att läsa MSN-loggarna?

Jag har glömt bort vad jag har för lösenord till mina MSN loggar, och skulle mer än gärna vilja läsa dom då det är viktiga saker. Finns det något program som man kan öppna dom i och se vad det står eller måste jag ge upp och vänta tills jag kommer på det äckliga lösenordet?

Skulle bli överlycklig om någon av er visste hur man ska göra för att kunna läsa dom utan lösenord :)

"if you cant beat them, join them"

2006-12-11 16:19
Men det är ju lösenord på dom och går därför inte att öppna dom i WordPad eller Anteckningar.. :(

2006-12-11 16:21
sparas alla konversationer nånstans när man ändå är inne på ämnet?

2006-12-11 16:22
fridge
det var det jag tänkte också hehe..

2006-12-11 16:22

Alla loggar man skriver genom msn sparar ju i en speciell mapp. Och den finns inne på Mina Dokument och heter Mina Konvesationsloggar(stavade jag rätt?). Jag fick lösenord tack vare att jag hade folk som var och snokade runt vad jag hade skrivit. Men det går inte att få bort lösenordet innan jag skriver in det rätta..

2006-12-11 16:23
Sparas*

Fridge P17
Mina loggar sparas automatiskt på datorn.

2006-12-11 16:27
Fridge P17

Okey, håller tummarna då att någon annan smart vet hur man gör. Eller om det finns något program man kan ladda hem och sedan öppna i det.

2006-12-11 16:29
Äh det är lugnt, får gå runt här hemma och tänka så det glöder i skallen. Men det kommer inte vara lätt att komma på det då jag alltid ska göra lösenorden svåra och lagomt långa, blanda in siffror och andra tecken. Jag kommer aldrig få läsa dom ! :O

2006-12-11 16:32

Ojdå, jag är rätt ny här på Whoa så är inte så direkt hajj på vart trådarna ska ligga och inte. Men om någon shysst kunde flytta den dit OM det nu inte redan finns en sån här tråd där ?

2006-12-11 16:54
Någon här som vet hur man kan läsa loggarna utan att komma på lösenordet ?

2006-12-11 18:13
hur ser en sån där fil ut, printscreena.
 i get more pussy then panty!

2006-12-11 20:13

2006-12-11 20:37
aha. det var tusans. har aldrig sett nått liknande.

hoppas det löser sig dock.
 i get more pussy then panty!

2006-12-12 01:56
absolut INGEN här på Whoa som vet hur man gör?

2006-12-12 02:07
Konstigt, inte hller sett något liknande..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-12-12 02:47
Men MSNloggarna brukar väl sparas i sådana format ? :o

2006-12-12 11:00

Varför behålla historik i huvetaget?

Öppna MSN gå till Verktyg -> Allternativ -> Meddelanden sen bocka ur "Behåll en meddelande historik med mina konversationer"
Installera brandvägg och antivirus.
Kasta alla tidigare filer. Och sen kolla lite då och då för att se att de inte kommer tillbaka, om det är så att de kommer tillbaka så är din dator troligvis hackad och nån vill se dina konversationer.
Fast kan de komma in i datorn kan de ju lika gärna köra nån keylogger. Så då är det lika bra att formatera och installera om windows.
Och se förfan till att du inte delar med den mappen på dc eller nått annat fil delningsprogram som jag sett vissa presoner göra :P

Om du inte är nöjd med detta så går det säkert att hitta nått på google eller nån hacksida, fast de är ju ganska fulla med spyware nuförtiden så jag skulle väl inte rekommendera det.

Up and Atom!

2006-12-12 14:53
hur gjorde du för att sätta lösenord på dom?

2006-12-12 15:54
Jäkla vad det är många som sparat  och sedan delat med sig hela mappen "mina dokument" på DC, kan inte vara så smarta.

2006-12-12 20:56
PeRoN:

Jag behåller historiken för att det känns bra. Iallafall för mig, varför det känns bra vet jag inte men det gör bara det.

Bobboo:

Jag gick in på Plus!/Inställningar/Loggning och valde lösenord. Då jag väljer lösenord på mina loggningar är att jag vill inte att vem som helst kan gå och läsa det jag skrivit och vad andra skrivit.

2006-12-13 00:45
wikstr_m F17. Det kanske ska tilläggas att du använder Msn Plus!

Jag använder också det med Lösenord + Kryptering på loggarna. Men det finns säkert något program som kan låsa upp dom.

http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2006-12-13 23:35
Qvanton:

Ok, mitt fel .. Glömde nämna det. Sorry..
Vet du vad programet heter isf?

2006-12-14 00:12
för det första e det inte smart att sätta ett lösenord som du sedan super bort... för det andra så tror jag inte det går att ta bort lösenord skyddet utan skaparna av krypteringens hjälp eller om nån väldigt hjälpsam hacker hjälper dig... annars kan du ju testa ett bruteforce program...
Omae wa jowai

2006-12-14 00:20
Msn Plus heter det som sagt.. :)

http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2006-12-14 02:46
RedmoonShinobi 

för det första så har jag inte supit bort mitt lösenord. utan jag har glömt det, skulle jag veta vad det var så skulle jag självklart fixa till problemet..

Qvanton

ja jag vet vad det heter, men glömde visst bort att skriva det från första början.

2006-12-14 10:37
wikstr_m F17 du kan ju alltid maila Msn plus staff o se om det finns nått sätt o nollställa lösenordet...
Omae wa jowai