I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-01 16:57

Vlc i forefox

Hej.
Eftersom satjävlarna på microsoft har fått för sig att man måste ha ett "äkta" windows-exemplar för att kunna ladda ner deras filer, kan jag inte ladda ner windows media player, och det måste jag ha för att kolla filmer på www.tacky.se (bra site) så undrar jag hur man får vlc att spela upp dessa filer istället? vlc ska ju funka i firefox 2?

Im not left wing, or right wing. Im the middle finger.

2006-12-01 17:02
Här borde du ju kunna tanka wmp. http://www.oldversion.com/program.php?n=wmp
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2006-12-01 17:56
När du installerar VLC så kan du välja att även installera firefox-pluginen. Så installera om VLC och kryssa i det valet.
Walking the street of dreams

2006-12-01 18:21
fungerar det att köra vlc i firefox på mac med?
Save me Jebus!

2006-12-01 21:36
Kid-Ni P19

Yes <- det funkar!

2006-12-01 21:36
(iallfall med nyaste versionen av vlc)

2006-12-01 22:42
Annars kan du ju öppna filen som heter "data.dat" i ett textdokument och ta bort exakt allt som står i den, då kan inte Microsoft verifiera om ditt Windows exeplar är äkta eller ej.

För att hitta den öppnar du Sök och och gå in på "Fler avancerade alternativ" eller vad det heter och kryssa i "Sök i dolda filer och mappar". Sen skriver du bara data.dat och förhoppningsvis kommer den upp.

För att vara säker på att det är rätt fil, så kolla vart den ligger.

Den ska ligga ungefär här: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Windows Genuine Advantage\data

2006-12-01 22:44
Nu ska du kunna ladda ner allt som man kan ladda ner från Microsoft.