I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med köp av ny dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-11-27 17:35

Hjälp med köp av ny dator

hej här är jag, världens mest otekniska person med världens mest otekniska vänner.
nu är det så att jag har insett att det är dags för att mig att ta mig ut ur mitt trygga hem ut i teknikjungeln (mardröm). så nu undrar jag vad det är jag ska tänka på vid köp av den nya burken. ska bara ha den för vanlig daglig bruk, inget fancy. hjälp mig att hitta rätt.

forever feels like home

2006-11-27 17:38

Det underlättar om du skriver vilken prisklass som känns rimlig.. samt om skärm ska ingå i priset.

mensvärk är livets krydda.

2006-11-27 17:39
alltså ja, under 10 000? med skärm och allt
forever feels like home

2006-11-27 17:51

Och "vanligt dagligt bruk" innefattar inga krävande spel eller parallell-webcaming med mer än 5 svartmuskiga män?

Har ingen större koll på hårdvara, men låt inte folk lura på dig nått dyrt grafikkort.

Som skärm kan jag iaf rekommendera ViewSonic VP930

2006-11-27 17:56
haha nej, inget sånt
jag vill hålla det så enkelt som möjligt som möjligt, i stil med att knalla in på el giganten och stoppa ner allt i kundvagn. men man vill ju inte att försäljarna ska pracka på mig massa onödiga grejer som jag inte behöver..
forever feels like home

2006-11-27 18:00
johanman
Om han / hon har 10.000:- totalt så låter det ganska orimligt att lägga 4 av dem på skärmen?

Sweetish
Så med andra ord så vill du veta vad du inte ska säga ja till när du väl är på El-Giganten?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2006-11-27 18:06
nej, jag vill veta vad jag ska säga ja till. det blir en lång lista om ni kommer med grejer som jag ska säga nej till
forever feels like home

2006-11-27 18:36
U-Nas
Orimligt? Det tycker jag absolut inte. Skärmen kan du sitta och titta på i timmar, den där femprocentiga prestandaökningen du fick med ditt nya minne märker du av en gång i veckan.. ;)