I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CP.NET (VB.NET) DataArrival?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-11-21 19:28

CP.NET (VB.NET) DataArrival?

Ja, denna så underbara dag har just tagit en strålande vändning... eller ja, iaf kan jag konstatera att VB.NET är skit, jag har skrivit massor av program för olika nätuppgifter, ircklienter, tcpklienter och servrar för t.ex snabb fildelning över ickeblockerade portar som kan behövas på vissa nätverk :) NU är det dock så att jag ska migrera till .NET för att det ligger rättare i tiden och skall typ enligt uppgift innehålla en storförbättring av VBs OOP. Problemet är... VB.NET har ingen winsockkontroller, så man måste använda System.Net.Sockets, och dess TCP-stöd...

I VB6 skrev man helt enkelt:
blaBlaSocketBla_DataArrival(ByVal bytesTotal As Long)

för att få informationsflödet att loopas, vilket självklart är totalt obegåvat då alla riktiga programmeringsspråk hade använt något som makes sense som en loop men inte VB, detta hindrar mig dock inte för VB är klart snabbast, nu kan man dock inte göra det längre, så hur får man dataflödet att loopas? Min TCP-klient fungerar :) MEN BARA ATT FÅ EN OUTPUT EN GÅNG, eftersom att den vägrar loopas...

Så min fråga är, hur får man den att läsa av outputs på löpande band?