I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-10-24 13:55

CPU 100% (virus?)

Köpte ny dator för nån månad sen, men sen igår har cpu-användningen nästan konstant varit uppe i 100%. Musiken jag spelar upp hackar och jag kan nästan inte göra nånting.

Jag har halva hårddisken ledig så det skall inte vara problemet. Jag har även bra inställningar för ram-minnesanvändning.

Har hittat två mappar i Program som heter "xerox" och "microsoft frontpage" (jag har inte frontpage instalerat och mappen är nästan tom), och dessa två mappar går inte att ta bort. Mapparna innehåller bara andra tomma mappar.

Har provat att ta bort dem i felsäkert läge men de kommer tillbaka så fort jag startar om.

Det hela började när jag instalerade Daemon Tools, och trots att jag avinstalerat och tagit bort alla mappar så finns daemon enheten kvar i filhanteraren.

Norton anti virus hittar ingenting och adaware hjälper inte heller.

Någon som varit med om liknande och vet var det beror på eller om det finns något program som hjälper?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.