I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"avinstallerad" hårddisk?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-10-22 19:17

"avinstallerad" hårddisk?

Hej,

Min andra disk som är "slave" har av någon konstig anledning gått igenom en "krash" i den meningen att datorn stannade, startades om och då kom det upp en blue screen där den sade att disk D: måste gå igenom en diskkontroll eller fan det hette. För mig såg det ut som att datorn återställde eller "avinstallerade" disken på något sätt.

Nu är det så att den segar ner systemet, och har börjat om från början. Alltså den måste formateras om för att man ska kunna komma åt den, konstigt nog. Som att systemet har återställt sig till den dagen då jag inte hade två diskar, vad vet jag.

Oavsett vilket så finns allt det viktiga i min dator i den disken, och nu verkar det som om att den disken är på noll och måste formateras om för att få igång den igen. Jag vägrar formatera om den för att jag vill inte förlora allt som låg i den.

Kan tillägga att den låter som en lidande kråka när man startar datorn etc.

Vad är det som kan ha hänt, och hur kan jag få igång den igen?

Det handlar annars om en SAMSUNG HD300LD. Köpte den för några månader sen bara. Det står i datorhanteringen att den mår precis som den bör, alltså är felfri.

Hej då.

du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT!
"Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön