I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Långsamt internet med bittorrent.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-10-12 21:56

Långsamt internet med bittorrent.

Har stött på ett litet problem som jag inte har haft innan. Det är så att så fort jag startar mitt bittorrentprogram (Azureus) så går mitt internet helt plötsligt otroligt långsamt. Nerladdning samt uppladdning i programmet funkar inte heller som det ska, utan håller sig på väldigt låg nivå.

Har testat med ett annat program, BitTornado, utan några framsteg. Testat lite olika portar osv men det verkar inte fungera. Dock verkar det ha något med min router att göra, det är en Linksys BEFSR41 ver.3. När jag testade att koppla datorn direkt till adsl-modemet gick allt felfritt.

Har 8/1mbit adsl för övrigt.

Så om någon har lite teorier om var felat kan ligga så får ni gärna försöka komma med lite hjälp. Har pulat ett par timmar redan och har försökt googla men inget har hjälpt mig.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2006-10-12 23:07
Upptäckte nu för övrigt att samma sak hände när jag startade DC++.
Producent

2006-10-12 23:18
Använd uTorrent
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-10-12 23:35
Gick inget vidare det heller. :)

2006-10-13 00:10
Kan tillägga att det blir samma sak på msn, när jag skickar och tar emot saker. Inte lite extremt segt men segare än vanligt. Dock kanske routern fick en smäll av blixten liksom mitt modem fick under åskovädret för 1 vecka sedan eller när det var. Möjligtvis därför skiten jävlas med mig. Men om inte och någon tro sig veta problemet så är jag fortfarande öppen för förslag. :)

2006-10-13 00:18
Använd uTorrent och begränsa upload till c:a 40-50kb/s

Det är när folk laddar hem från dig som det laggar eftresom du har en svag lina uppåt.
PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS

2006-10-13 00:25
Nerladdning samt uppladdning i programmet funkar inte heller som det ska, utan håller sig på väldigt låg nivå.

Kanske ska förtydliga det - uppladdning samt nerladdning ligger på knappt 1kb/s så det är inte det som spökar. Har använt torrents osv länge nu och vet hur det fungerar på den fronten och jag känner till mitt bredbands kapacitet. Tack ändå. :)

2006-10-13 00:28
läste dåligt igenom, tyckte väl att det var skumt att du visste vad du hade för lina, men inte hur torrent  fungerade.. ^^

Jag tror på routern...
PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS PARIS

2006-10-13 00:53
Jag har liknande problem.

Använder senaste Uttorent. å när jag laddar ner ngt så går mitt surfande sjukt segt.

Värt å nämna är attjag har en 100/10 lina så detta fel ska inte existera:S kanske mitt ramminne på 512 som flaskhalsar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2006-10-13 01:04
Det verkar väll då som att routern spökar, skaffa en ny, gjorde iaf det när jag hade problem med den gamla jag hade, rekomenderar en netgear...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-10-13 01:28
hm netgear å dlink är båda billiga märken som för vissa funkar utmärkt å för andra åt skogen. jag skulle rekomendera att köpa ngt lite dyrare kanske en hp switch?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-14 13:42
Jag kan få samma efter ett tag när jag har haft igång bitcomet.
Sen har jag iofs problemet att hela skiten dör ut efter några timmar och den går ner till 1kb/s och allt internet relaterat dör ut helt.

2007-02-19 18:37
Livar upp den här tråden eftersom jag har samma problem. Jag har precis bytt dator, och det är det enda som är annorlunda. Men nu går internet så jävla långsamt så fort jag har igång bittorrent. Kan jag få tips på vad jag ska göra, använd inte för mkt dataspråk för jag kan inte mkt om datorer.

2007-02-19 23:25
jag har forskat lite om detta!

När jag använder uttorent så maxar jag oftast på mina bittorent sidor dvs upp till 7mb/s det suger musten ur min dator å hela datorn blir slö.

jag trodde det var att jag bara hade 512mb ram minne som var problemet. men problemet ligger istället i att våra nätverkskort är lite gamla å billiga.

dom nya för 500+ st har inbyggda processorer så dom hjälper till å avlastar datorns cpu. polarn köpte nytt bra LAN kort å problemet försvann. han har oxo endast 512mb ram