I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bilstereo + iPod nano?????

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-10-09 00:56

bilstereo + iPod nano?????

hallå ja..

jag har en bilstereo som har usbuttag..och min tanke har varit att köra ipod via den..
och har nu köpt ny ipod nano..men det går inte spela musiken i stereon..
finns det nåt särskilt tillbehör som man behöver??

jag känner en som har samma stereo..o kan köra sin ipod mini via den..
så det kan ju inte ha att göra med att stereon inte e ipodkompatibel..
för det e jag till o me rätt säker på att det stod att det går.

nån som vet nåt??

2006-10-09 02:23
Varför inte fråga han som kan sånt?
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2006-10-09 02:30
Fixa fm sändare istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-09 03:38
Itrip is teh shit! Verkar som de blivit lagligt i sverige. Kolla MediaMarkt, dom hade sånna såg jag!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-10-09 10:30
säker att han inte använder minin som en flyttbar disk?
"?"

2006-10-09 17:13
det där iTrip vet jag inte..jag har inte så bra mottagning i min bil..det påverkar väl en del?

booda P23 hur då menar du? han använder sin ipod som vanligt annars..Minns att han sa nåt om att det funkade inte me spellistorna man gjort i sin ipod..Jag har testat me att lägga in nån låt via utforskaren istället för iTunes..men de blev ingen skillnad.

2006-10-09 18:48
Bör det inte göra som att du sitter i bilen och sänder.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2006-10-09 19:03
HenkO P25

Precis som hans säger. Du har ju en antenn på bilen liksom. Signalerna kommer ju inifrån bilen. Borde inte vara nåt problem.

2006-10-09 19:32
jag bara tänkte..om jag inte har bra radiomottagning i bilen..det spelar ingen roll då alltså?

2006-10-09 19:44
fm sändaren har skitdåligt ljud! mitt västa köp!!
jag har alltid rätt.

2006-10-09 23:15
1. Skaffa INTE iTrip till Nano. Det är det värsta skitet jag någonsin haft. Plastig, kass kraft i sändaren och det känns som om den ska spricka hela tiden. Iaf den till Nanon. Skippa det.
Du får aldrig i närheten samma ljudkvalite med iTrip som du får om du kopplar via USB eller AUX. Speciellt basen spricker.

Säker på att du inte har AUX-ingång? Kolla baksidan på stereon, är isåfall en vanlig 3,5-plugg.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2006-10-10 00:13
U-Nas P21

Ere sant?? shit va skumt, tyckte Itripen till vanliga Ipod va sjukt värd! Inte testat till Nano dock. Kanske är mycket sämre...

2006-10-10 17:22
nä iTrip blir det inte. Han jag känner säger att det funkar för honom..bara att koppla in i usb..o som sagt vi har smma sorts stereo..och kopplad på samma sätt..om det nu skulle spela nån roll.

U-Nas P21 aux säger du..när jag skiftar mellan cd o radio o så så finns Aux med där..behöver man nån särskild sladd då?

2006-10-11 15:01
kom igen..va inte så süür..

2006-10-11 21:22
HenkO
Vad bra! Inte alla stereos har AUX, men du verkar ha det och då tycker jag att du absolut ska köra på det istället för nån jävla iTrip.
Min bilstereo har AUX-ingången i fronten, men de flesta har den på baksidan. Plocka ut din stereo och kolla där. Antagligen så är det en vanlig 3,5-stereoplugg som ska in. Vad har du för stereo?
Laila Freiwalds

2006-10-11 23:31
jag har en Denver CAD-450...och idag har vi testat me min polares iPod i min stereo..o det funkar..o min ipod funkar inte i hans stereo..så det e nåt fel med min iPod helt enkelt va? för det kan väl inte va så att just Nano inte går att spela på det sättet?

när jag väljer AUX i stereon så brusar det..ett brus som inte höjs eller sänks av volymen..tänk om det bruset ligger kvar hela tiden..

men e det nåt fel me min Nano så ska jag fan ha ny..för det ska fan funka.

2006-10-12 00:14
ring till kundtjänsten typ, de lär ha svaret på frågan =\

2006-10-12 00:49
jag ska kontakta

2006-10-12 21:15
HenkO
Är det bara när du har din Nano inkopplad, eller är det alltid oberoende av sladd eller Nano som det brusar?
Jag kör med min Nano i bilen och det funkar bra.. Så ja, det låter som om det är något knas med din.
Laila Freiwalds

2006-10-12 21:46
jag har inte testat ha Nanon kopplad via Aux..men när jag ändrar mode på stereon till Aux så brusar det..märkte att det tystnar helt när jag drar ner volymen till 0..men det brusar lika mycket/lite när jag har volymen på 01 som om jag har den på 30..

har du nån bild på vad det e för sladd som behövs isf? jag e dålig på såna saker :)

2006-10-12 22:22
Låter skumt med att det brusar.. Antagligen ligger felet i bilstereon, men vet inte hur just din modell funkar eller ser ut.
Bild1 och bild2 på den sladd du behöver :)
Laila Freiwalds

2006-10-12 23:12
värt att testa..

2006-10-13 17:38
ok..jag får ljud nu..via AUX...men det där bruset som jag nämnt är ju där..frågan e om det går att fixa på nåt sätt.

Hangaround

2006-10-14 01:27
Itrip ska inte användas i bilar som inte har CD :)

Jag använder min Itrip om jag vill sitta nära en radio och arbeta,äta etc och lyssna på det jag vill.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2006-10-14 17:06
brus..

2006-10-14 18:10
säger som alla andra... itrip... funkar helt perfekt för mig... på nån enstaka stereoapparat så kan det va brus, men i överlag så funkar det helt felfritt.. kostar 500 spänn tror jag...     

What would macgyver do?

2006-10-14 19:42
aux funkar ännu bättre..det där bruset e ju nåt galet bara..borde gå att fixa.