I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vista säkert. "Javisst"

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-09-12 18:46

Vista säkert. "Javisst"

Bara så ni vet så har nya trojaner för Vista redan skapats och Vista har absolut noll chans mot det... mmm hoppas dom fixar detta nu då... haha polarens dator blev hijackad efter 5 min

Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-09-12 18:58
hahaha!
typiskt microsoft, dom försöker men ack så dåliga dom är på att fixa sånt!
pinsamt tycker jag!
http://www.petar.se

2006-09-12 19:17
känns som ett "no shit" passar här.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2006-09-12 19:57
nej inte med tanke på att min amatör programmerar polare lyckades göra en trojan på 5 min som slog ut säkerheten i vista. Då e OSet ganska dåligt
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....

2006-09-12 20:01
RealJoKeR

Du får ursäkta, men vadå "en trojan på 5 min som slog ut säkerheten i vista". Lite med info tack? Hur sprids den? Vad gör den för skada?

En exekverbar fil som en användare måste starta själv och som gör "något" är inte särskilt svårt att konstruera, oavsett OS.
// pause

2006-09-12 22:13
vad jag förstod så får man den genom att besöka en sida med explorer den öppnar sig själv och infekterar datorn så att den andra personen kan "kontrollera" den... jag kan inte just all fakta men jag vet att det inte var nån fil man öppnade själv iaf för det vore ju bara dumt

2006-09-12 22:50
Och det är en hobby-programmerare du känner som har gjort det på fem minuter?
// pause
Producent

2006-09-12 22:52
Inte så konstigt när Vista FORTFARANDE är en BETA ....
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-09-13 07:43
Att använda Internet Explorer är ju nästan lika korkat i Vista som i XP :)

Sen är ju allt relativt, jag sitter inte i något operativsystem utan att ha någon slags brandvägg mellan operativet och internet, sen att jag föredrar att ha den på min server/router är en annan femma :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-09-13 16:09
det mesta handlar om att det är idioter som sitter bakom spakarna. Lär er o surfa, o med rätt verktyg förfan.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-09-13 16:10
o bara för att det står gratis porr ska man inte klicka på det!
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!