I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips på bra struktur program?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-09-11 12:00

Tips på bra struktur program?

vad tusan kan han mena nu?

jo, jag skulle sätta mig ner igår o rita en liten schematisk struktur över ett projekt vi sysllar med i skolan just nu och kom på att det är gruvligt jobbigt att få allt snyggt och i lod i ps. allt jag vill göra är att plocka fram lite olika lådor, skriva lite strunt i varje och dra fina pilar sins emellan. detta MÅSTE d ju finnas ett enkelt program för. nån som har några tips?

vem, ärligt talat, bryr sig?

2006-09-11 12:31
tja... du kan använda flash, eller kanske något 3d prog. för att göra det hela ännu flashigare.

själv skulle jag gjort det i flash. väldigt enkelt att rita sådana saker där
Please, save me Jebus!

2006-09-11 13:19
MS Visio fungerar bra, men kostar pengar. Vidare, en tråd om Open Source-alternativ:
http://www.techsoup.org/fb/index.cfm?fus ..
// pause

2006-09-11 14:02
jag e alltså inte ute efter något flashigt (jäkligt underbar ordvits, klockan är 14 o jag e redan trött, kommer bli en låååång kväll) bara någt fint drag droppaden räcker perfekt.

ska kolla in open sourcen, tack för tipset! keep em coming!

2006-09-11 14:25
Förstår kanske inte vad du menar men Power point?
...och det är det som är så fint med whoa!

2006-09-11 15:58
varken cad eller power point har de funktioner som jag behöver, jag e ute efter ett program för att göra schemastrukturer, dvs en massa fyrkanter med text i som kopplas samman med linjer. d låter enkelt, men ska d vara snygg så krävs lite arbete...