I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ipod Nano vs. Iriver e10

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-09-09 14:23

Ipod Nano vs. Iriver e10

Ja, sitter o funderar på vilken som passar mig bäst.
Någon som har erfarenhet av spelarna?

Som jag ser det:

Ipod Nano 4gbl

+menystyrning
+flash

-batteritid (ca 10h som minskar rejält)

Iriver
+batteritid (32h)
+6gb

-hårddisk

Har tidigare använt ipod 4g 20 gb som strulade som bara den.
Frågan är om det berodde på att det var en hdd-spelare eller att de helt enkelt var krassliga.
Hur ömtålig är en hd-spelare i jämförelse med flashtyperna.?
Dessutom lite orolig att spelarna har för lite utrymme för mitt behov, men kan man föra över musik utan strul så kanske det inte behövs mer.

"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2006-09-09 14:41
Ipod Nano är sjuukt HET, och BRA...den går aldrig sönder tro mig ;)

2006-09-09 15:39
Ytterligare ett + på iRiver:n är att ljudet piskar skiten ur Nanons :) Med hästlängder.
Har inga som helst problem med min hdd-spelare f.ö.
Aldrig upplevt den om ömtålig eller något :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-09-09 15:47
de flesta hdd-spelare som görs nu är ju väldigt hållbara, men batteritiden är ofta lika kass.

det som suger med nanon (enligt mig) är att dom inte gett den ett riktigt batteri
Please, save me Jebus!

2006-09-09 15:52
Det som stör mig mest på Irivern är att det är lite segt att leta upp låtar osv när man är van med clwheel från ipod. men det kanske är en vanesak?
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2006-09-09 17:27
jag har kört Iriver länge nu....senast inköpta är U10...den är så jäävl bra hur nöjd som helst...E10 är ju lite större men ljudkvalitén och användandet är verkligen överträffande bra....I love Iriver!!
tut!

2006-09-14 15:00
Nya nanon skulle ha 24h batteritid och finnas med 8gig?
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-09-14 17:39
faktumet att det är värt att vänta lite med att byta för tillfället med tanke på utvecklingen hos flashminnen. och vi vet väl alla fördelarna med flashminnen?

sitter på en Ipod 5g 30gb som har fungerat bra men har för avsikt att byta så småningom men aldrig blir det till en HDD-spelare iallafall
Please, save me Jebus!

2006-09-14 22:21
tuggarn
Hur ser utvecklingen ut för flashminnen?

Något nytt på gång?
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2006-09-14 23:43
läste på NyTeknik att nåt företag hade gjort ett flashminne med en kapacitet på runt 50gb eller så... så om något år kommer det vara sick
Please, save me Jebus!

2006-09-15 02:11
fuck nya Nano avgjorde ju, men jag har ju redan köpt min Iriver, blir att försöka lämna tillbaka imorgon