I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kris! - datorn startar inte, fel på PSU'n???

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-09-01 21:19

kris! - datorn startar inte, fel på PSU'n???

Halloj.

Plötsligt en morgon startade inte min dator, stendöd!...hade funkat några timmar tidigare. Vad sjutton kan det vara?. Trodde att det var eldosan (PSU'n) så jag provade med en anna från en annan dator...ingenting. Den gröna LED lyser som indikerar att moderkortet får ström men inget händer när jag trycker på dator. Finns det någon säkring eller liknande som kan ha gått på moderkortet (Asus P4PE)?, skulle processorn, hårddiskarna eller något annat ha pajjat under natten(?) så skulle väl i alla fall datorn starta (med massa felmeddelanden i BIOS förvisso).

Jag har även kollat så att kontakterna från power-knappen sitter i ordentligt, har även provat powerknappen via ett annat chassi, men det hjälper inte. För övrigt, måste alla kontakterna sitta i som går via chassit?, alltså reset, speaker osv? - har provat med alla i och även med bara powerkontakten..hjälp.

jättetacksam för svar!!!