I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn låste sig, får inte igång den nu (HJÄLP)!!!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-08-12 12:57

Datorn låste sig, får inte igång den nu (HJÄLP)!!!

Hallå.


jag satt vid datorn vid 05:00 imorse. Lite halvsmå trött o så, sen så höll jag ned tangenten F och stängde ner windows media player. Datorn låste sig helt, jag kunde inte stänga aktivitet genom ctrl alt delete. Varje gång jag klickade så kom det ljud ifrån datorn (vanliga varningsignaler). Så jag tänkte att jag startar om datorn bara, så är det nog löst... När jag har startat om datorn igenom att trycka på avstägnings knappen. Så när jag startar datorn och där står det att jag inte startade om datorn korrekt o så. Om det var något annat fel så skulle man ta ett annat alternativ. Men om man var säker på att man hade själv stängt av på avstägnings knappen så skulle man välja alternativet "start windows normaly". Jag väljer det alternativet, då startas den bara om.

Jag har windows XP, och ni vet hur det ser ut när man startar datorn, när det "laddas" eller vad man ska säga? Då låter det något konstigt i datorn, att det "hackar" fram när den laddar.

Jag sitter på en annan dator nu, men jag vill få igång min dator idag! peace