I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn är långsam!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-08-08 13:56

Datorn är långsam!

är tacksam för all hjälp...

Har en dator med 40 Gb minne, 256 RAM och en processor på 1.66 Giga Hertz och tycker att den blir långsammare och långsammare för varje dag.

Har windows xp installerat med båda SP 1 och SP 2...

Har också Kaspersky anti-virus samt AVG Anti-virus 7.1 installerat.. Har använt kanske 20-25 Gb av mitt totala minne..

Dessa program står det att jag använder när jag startar upp datorn, utan att jag rört några program..

Är som sagt tacksam för all eventuell hjälp som jag kan få..

Don't try to fit in my shoes cuz you can't//
nobody can fuck with me, understand???//

2006-08-08 14:29
Hur länge sedan var det du installerade om datorn från scratch?
- Om det inte var inom ett år så är det dags att installera om den.
Den kommer fungera mycket bättre efter.

Har du öppnat chassisidan och kollat i alla fläktar så det inte sitter massa damm eller något där?
- Om det gör det, hämta dammsugaren och börja sug!

2006-08-08 14:41
Min data e jävligt seg också, Ibland när jag he på den så fastnar den när den ska in på windows, allså det kan stå windows XP i 10min och hårddisk lampan lyser rött hela tiden sen när man kommer in så slutar den.

2006-08-08 15:18
det är väl aldrig bra att ha två antivirusprogram installerade..?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2006-08-08 15:43
Ice. Låter som om du borde rensa fläktarna.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2006-08-08 16:24
man ska formatera om en dator så lite så möjligt och nej det finns ingen regel att man ska behöva formatera med 1 års mellan rum... skaff alite rengöringsverktyg istället

Reg Mechanich
Ad Aware
och liknande
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii.....
nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.

2006-08-08 17:58
Jag har Nod32 och formatera gjorde ja inte för så längesen men direkt efter jag formaterade den så stanna den i 10min vid windows XP.
Jag testade rensa fläktarna med en örontofs.