I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorproblem, hårdvara?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-07-18 16:25

Datorproblem, hårdvara?

Helt orörd så slocknade datorn då den bara stod och väntade att jag skulle knäppa på en film ena kvällen. Vid omstarten så kommer menyn upp då man kan väla i vilket läge man vill starta datorn på, den enda som fungerade var 'Felsäkert läge' och jag passade på för att kika efter virus och startade om. Samma meny dyker upp och efter olika försök och olika tester med att byta diskarna till nyformaterade diskar så dyker samma jävla meny upp med endast 'Felsäkert läge' fungerande, allt detta efter att Windows är nyinstalerad och allt fungerar felfritt tills omstarten.

Varför?

Jag har en Fujitsu Siemens AMD 64 3400+ 1024ram 2 st 150gb sata hd

Dessa SATA(ns) diskar hade jag problem med förr då de är kända att 'försvinna' utan att det är glapp vid sladd ell något. Men jag har testat att bara köra med en IDE disk och det är samma lika.

En sak som jag misstänker är att min kära gravida flickvän skulle sätta upp ett lakan för att skydda datan ifrån den heta solen men fick en knäpp i huvet så som gravida lätt och oftast får och la lakanet över datan... då jag såg det röck jag bort den och stängde av datan som var HET, jag lät den då vila i två dagar innan jag knäppte på den igen och det fungerade felfritt fram tills någon dag efterdå den slocknade.

Om det skulle vara någon prop som gått så skulle den inte fungera alls.

HJÄÄÄÄLP MIIIIIIG SNÄÄÄÄLLAAAA!

''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.
And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''