I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vill spela 3D spel på min laptop...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-05-29 13:20

Vill spela 3D spel på min laptop...

Hej!
Finns nån bra datorkunnig här som skulle kunna hjälpa mig?
Jag har en laptop Fujitsu Siemens Amilo A 1640 med det vanliga grafikkortet som man får med i när man köper den. Och den är ju inte så bra.
Nu är det så att jag vill kunna spela lite spel som kräver bättre grafik prestanda t.ex. Half-Life 2 och Heroes of might & magic V.
Så nu till frågan:
Finns det nåt grafikkort jag kan köpa till min Laptop så jag kan spela dessa spel? antingen internt(går det?) eller ett externt.
Vilket är bra? vad kostar det ungefär?
tack

2006-05-29 16:34

ja har också alltid tyckt dem borde göra grafikkort i firewire versioner.
fan va grymt de hade varit liksom.. dyrt som fan men grymt!

men tyvärr så e de kört för dig du måste köpa ny laptop.
I vissa sällsynta fall kan du uppgradera det befintliga kortet - men i dom fallen handlar det ofta bara om mer minne eller KANSKE en liiiiite bättre krets..
och det är svindyrt o inte alls värt det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-29 17:46
all fire burns, little baby, you´ll learn

2006-05-29 17:47
bör klara upp detta, ska det fortsätta.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2006-05-29 18:13
ja har också alltid tyckt dem borde göra grafikkort i firewire versioner.
fan va grymt de hade varit liksom.. dyrt som fan men grymt

Finns ju graffekort för USB. De är typ sämre än ISA-kort med 2mb minne på. Du får en till skärmutgång på datorn, thats it. Försök inte ens spela upp en avi-fil på den.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-05-29 19:04
shakes:

haha! visste inte ens de fanns
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-29 19:26
fast då är det ju lite skillnad på usb och fw...
((MAAD))

2006-05-29 20:34
men firewire skulle fortfarande vara galet segt för ett graffekort... funkar itne med externa graffekort asså...

köp ny laptop asså ;/