WMP 11 för Win XP - underbar !
Någon annan som lyckats testa den ? Den har nämligen nyligen läckt ut, och med tanke på de så fina bilderna / screenshoten på spelarn, kunde jag bara inte hålla fingrarna från den. Så jag gjorde helt enkelt som så att jag fixade hem den, testat den och what else...Och damn vad jävla grym ! En skön feature de förbättrat e just den minispelarversionen man kunnat ha i verktygsfältet. Den har de fixat till så man i stort slipper trycka upp den igen ! Första känslan jag fick av minispelarn var bye-bye till winamp...Iallafall för tillfället =P Ajja...nog snackat, någon som testat ?
kör du vista pungkliaren? eller e de nått theme? såg fresh ut
Save me Jebus!
men kan den spela allt? Spöar den winamp pro?
Please, save me Jebus!
Kid-Ni : Nej, jag kör hederliga XP Pro ;)
Jag kör med en msstyle som heter
Inspirat SE , av
StefanKa och de coola Vista-ikonerna jag har e
Vista Icons Pack 2 Ultimate ... allt utan programmer ;)
tuggarn : Med tanke på att jag redan haft ac3 codec-paketet installerat så kan den spela allt jag kör med, typ.
Shortys : Jupp, jätteskön och bekväm ;)
tar de mycket ram?.. lite orka att köra så om de gör datorn seg som kola :) fast ja börjar överväga det haha det ser riktigt bra ut :D
Save me Jebus!
och en liten walkthrough till de där inspirate å hur du gjorde skulle itne va helt fel heller nutcracker ;)
Save me Jebus!
Kid-Ni : Nope, mellan 7-12 Mb, beroende på hur du använder spelarn, i miniläget så ligger den runt 7-9, i vanlig mode 10-12 och något mer när video spelas upp. Jämför jag detta med ex. Winamp så e det så att WMP ligger ca. 10Mb under Winamp. Hos mig körs winamp allt från 11-22Mb beroende på olika lägen. Så för att svara på din fråga: Nej, den tar förvånande lite ram. ;) Alla dessa siffror under min "512 Mb i RAM-Minnes-burk". =)
För att kunna använda dig av Visual Styles utan att köra med en massa onödiga program, spana in
UXtheme Multi-patcher 4 . Ladda ner, läs på den tråden hur man går tillväga, så ska det vara klart ! Sen är det bara iväg till ex. deviantart.com och ladda ner visual styles, kanske tillochmed Inspirat SE-stilen. Good Luck och berätta hur det går ! ;)
Spontant så känns det ganska ointressant om du har Winamp som jämförelseobjekt. Trodde faktiskt ingen spelade video i det otäcka programmet längre =). En jämförelse mellan WMP11 och VLC/MPC/BSPlayer känns mer relevant.
// pause
pause : Haha, kanske det ! Då kör jag på din request och använder mig av VLC som jämförelseobjekt ! ;) Jag spelade en fil som inte vanligtvis går att spela utan ac3 Codec pack. Med WMP så kom jag upp till 18 Mb i både normal och fullscreen. Med VLC så kom jag upp till 19,5 i fullscreen och ca 17 med normalläge. Sounds good, pause ?
shit pommes haha.. nu har jag hållt på å pjåkat i en timme och jag får fortfarande inget å fungera.. Någon som har en liten guide for dummies på lager? ;)
Save me Jebus!
nutscratcher: Är den minnesutnyttjandet du syftar på? Hehe, du får ursäkta men det argumentet köper jag inte riktigt. Skulle jag vilja byta mediaspelare för att den enda drar futtiga 1,5MB mindre minne? =)
// pause
Kid-Ni: Vad är det exakta problemet ? Utveckla =)
pause : Jag kommer som sagt lira runt med WMP 11 ett tag. Vad du tänker lira med i fortsättningen e faktiskt irrelevant...no pun intended ;)
jag har testar å installera allt å byta ut filer i system 32 mappen osv.. men inget händer liksom.. en liten guide steg för steg skulle vara till god hjälp :)
Save me Jebus!
Syftar du på Vista Icons Pack ?`Den ska installera av sig själv, och när du startat om datorn, så går du till Kör, via start och skriver rebuild.exe så ska det funka...
det har jag gjort men de fungerar ej.. Jag började med att installera uxtheme multi patcher 4.. Sen försökte jag intallera vista icons pack.. datorn står å byter ut massor av filer, startar om, jag kör rebuild. inget händer.. så långt har jag kommit.. :/
Save me Jebus!
Skumt, det skall fungera direkt...Annars kan du spana runt i tråden om icons-paketet och se fall du missat nåt ? jag kan inte göra mkt mer härifrån tyvärr =/ Men har du åtminstonde bytt tema ? det e det uxtheme e till för =P
jag fattar inte var man ska byta tema! haha det kanske är de som e problemet :P de kommer inte upp något program efter någon av installationerna där man kan byta tema.. var göra man det?
Save me Jebus!
Oh, herregud. Om du inte vet vad du ger dig in på, ge dig då inte in på det ! ;)
...Men eftersom jag e så snäll, så ska jag ge dig en snabb walk-through. Fattar du inte efter det, oh well, suit yourself !
Du börjar med att ladda ner ex.
Inspirat SE till nånstans, låt oss säga skrivbordet. Filen du laddar ner e i form av ZIP / RAR-fil, dvs en komprimerad fil. Så du måste extrahera filerna till en mapp, låt oss säga en mapp på skrivbordet.
Därifrån öppnar du mappen (Genom att dubbelklicka på själva mappen då ;) och letar fram mappen "Visual Styles". In i den och välj sedan vilken av de två mapperna som helst (Ja, det e skitsamma aka smaksak). Men låt oss säga du då valt mappen "InspiratSENormal", i denna mappen finns det en fil som heter "InspiratSE.msstyles". Dubbelklicka den, då ska Egenskaper för bildskärm"-rutan dyka upp då du förhandsgranskar hur temat kommer se ut, tryck på knappen Verkställ. Efter det ska allt lösa sig.
nu fungerar allt prima :) vet inte riktigt vad som va fel hehe.. tack för hjälpen!
Save me Jebus!
Släng upp en screen så får man se resultatet ! =)
3: När du öppnar inspiratse.msstyles, dyker "Egenskaper för bildskärm" upp ? Vad händer isåfall ?
jag förstår inte det stora nya med wmp 11? ser klumpig ut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aha, då fick man det bekräftat att det knappast är dags att kolla in vad ms har ett erbjuda än på ett tag då ;)
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hehe, det är xp med visual styles. chatfönstret är vanlig mirc som jag plockat bort allt onödigt på, kör allt kommandobaserat (kör vanligtvis irssi som inte har något annat än kommando, så jag är van). msn-klienten är miranda :) och, jag kör även mac osx på en burk där hemma - vill ha konsekvent utseende :P
fy fan va töntigt det är med mac-skin i windows ändå! typ som att sätta på en bmw-logga på sin golf eller nåt
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
kan nån ge länk på var man kan få tag på den där WMP11?
Error: KeyBoard Missing. Press Any Key To Continue.
vi gör en tråd istället :)
alltså WMP kommer aldrig knäcka winamp. klumpigare spelare får man leta efter