I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

spionprogram (hjälp)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Skivsamlare

2006-03-29 00:57

spionprogram (hjälp)

någon som vet något program man kan ladda ner gratis mot spionprogram? jag tror att har har fått något skit på datorn eftersom det är en sida som hela tiden dyker upp som popup och som jag inte känner till som så snällt upplysser mig om att min dator är kontrollerad av fyra andra datorer och vill att jag ska göra en "gratisscan". Nu misstänker jag att det egentligen är just denna sida som spionerar på min dator och jag är rätt orolig. snälla, finns det någon som vet ett bra program mot detta?

2006-03-29 01:02
Hahah.. Du kan ta det lungt. Det är ingen fara än, du har nog bara något fuffens i registret eller några cookies som spökar.
Ingen fara än, men ladda ner Ad-aware så ska du se att det ordnar sig

Ladda ner det på http://www.lavasoft.nu/
That's just stupid.
Skivsamlare

2006-03-29 01:16
laddade ner Adprotect och det hittade 94 infections. Men det programmet var inte gratis! det kostar om man ska ta bort skiten. tog jag fel program?

2006-03-29 01:35
E_NO_LA P23 -> Program som vill ha betalt för att du ska kunna ta bort farliga saker brukar antingen vara spyware själv, eller så är dom inte värda att lägga ner pengar på. Kör på adaware som Preload så snäll länkade till, det är bra och gratis.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Skivsamlare

2006-03-29 01:47
jag har laddat ner adaware också och har kört tio sökningar utan att skiten har försvunnit. det där programmet jag pratade om i början har av någon märklig anledning blivit installerat på datorn (spywareQuake heter programmet). Jag avinstallerade det men det har inte försvunnit.

2006-03-29 02:12
jag fick osså en massa trojanska hästar och skit på min dator när jag skaffade internet och upptäckte att mitt antivirus inte var installerat rätt.. d va skitläskigt för musen började röra sig självmant och började rita i paint och skit. nu har jag Nod32 som knäcker allt. testa det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-29 02:34
Jag vill inte låta som en elak jävel men du har väl uppdaterat adware personal först innan du scannar? och att du valt full system scan?

En bra brandvägg är bra och ha också, en som varnar dig om nåt vill starta.

Finns många bra spyware program och ladda ner som är gratis och pålitliga http://www.download.com

Annars finns det några online sidor där du kan scanna direkt.

http://www.pandasoftware.com/products/ac tivescan.htm

...annars ladda ner Hijackthis och där ta bort alla fulingar!
http://www.merijn.org/files/hijackthis.z ip

..fan jag tycker det är så roligt och rensa bort skräp, synd att det inte händer en så ofta =p

Hoppas det fixar sig!

cheeeers

Adjöö..adjööö saa jaaag
Skivsamlare

2006-03-30 03:55
det har inte fixat sig än. när jag loggade in idag fick jag typ 100 popups som iofs blockerades men jag får oroande meddelanden om att mina privata uppgifter är i fara. Jag har internetbank, fsb som anses vara den säkraste, men jag är ändå orolig.

markus
Hijackthis funkade inte att gå in på. spyware programmen är bara gratis att scanna men när man vill ta bort skiten vill de att man ska registrera sig och då kostar det. Min dator visar alla tecken på att vara infekterad, det har dykt upp en sida på Favoriter jag inte lagt till, det finns skumma saker på min toolbar, popupsen har jag redan nämnt.
mitt problem just nu är alltså; jag vill ha ett gratisprogram som hittar allt skit OCH som sen kan ta bort det.

Camonition

kan du länka till sidan? och är det programmet gratis och klarar det att ta bort skiten?

2006-03-30 10:04
Tanka ner Spybot-Search and Destroy härl.

Hijackthis
Tanka det kör en scan och posta loggen här, ta inte bort något.

Scanna datorn online här

Du verkar onekligen ha fått en en massa skit i datorn. Jag skulle nog rekommendera dig att skaffa något antivirusprogram efter att du har rensat datorn för att slippa framtida problem.
Walking the street of dreams
Skivsamlare

2006-03-30 17:28
Nu tror jag det har fixat sig! Hoppas bara inte att någon kuksugare har snott mina persuppgifter och beställer saker i mitt namn..
jag skulle vilja ge en stor björnkram till alla som hjälpt mig här och speciellt till skaparna av Spybot.

Naizo
Du har helt rätt. Jag har lärt mig ett par viktiga läxor av den här upplevelsen. Surfa inte runt och ladda ner saker från sidor du inte litar på och ha alltid ett uppdaterat antivirusprogram. åter igen, tusen tack!

2006-03-30 21:23
Ingen orsak, det är alltid kul när man försöker hjälpa folk och dom får rätt på det =)
Walking the street of dreams