I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dela en VGA signal (Asus S-presso Deluxe)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-03-26 10:16

Dela en VGA signal (Asus S-presso Deluxe)

Hej kids!

Jag har en fråga för alla barebone byggare som jag hoppas på finns här:

Jag funderar starkt på att inköpa en Asus S-presso Deluxe. Den har verkligen allt jag skulle vilja ha programvaran verkar helt ok. Jag vill kunna spela in prgram till hårddisk och kunna se mina DVD, spela upp musik och visa bilder på TVn. Det är här problemet kommer...

S-presson har tydligen ingen TV-out. Detta är ju ett stort minus för datorn. Jag skulle kunna trycka in mitt nuvarande grafikkort med TV-ut men då försvinner tydligen alla inbyggdna funktioner i datorn så som fjärrkontrollen, programvaran stödjer bara inbyggda grafikkortet och touchdisplayen slutar fungera som den ska.

Så nu till själva frågan. Hur mkt signal tappar man om jag splittar signalen med en Y -VGA kabel och kör någon VGA till S-video adapter. Beror det mkt på kabeln eller? Kör en 28" widescreen CRT TV med S-video in.

Hoppas att någon kan hjälpa mig med detta. Det verkar inte finnas någon barebone (för socket 478) med Både TV tuner och TV-out inbyggt. Om någon vet nått så säg gärna till!



Länk till Asus S-presso


Tacksam för svar!

Peace

DJ Fudge | myspace.com/fudgadeliq

"Att spela skivor med Serato är att spela Mario Bros.3 med P-vinge på alla banor"