I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Av någon anledning så krånglar min tv-out

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-03-25 17:05

Av någon anledning så krånglar min tv-out

Har använt tv-outtekniken utan några som helst problem under en längre tid men när jag lade idag skulle se på en serie så upptäckte jag att bilden var flimmrig, vilket den aldrig varit förut. Försökte hitta någon inställning som kunde ta bort detta men gjorde det inte. Varken omstart av dator eller tv samt frånkoppling av tv funkade så jag bestämde mig för att avinstallera grafikkortet och sedan ominstalera det igen och nu vet jag inte vad som är upp eller ner.

Nu går det inte att välja flera bildskärmar efter att ha gått in på skrivbordet - egenskaper - inställningar - avancerat. Jag kan komma åt tv:n via datorn via ATI Control Center men då blir datorskärmen frånkopplad vilket den inte blev tidigare. Dessutom är flimmret KVAR!

Jag har ett ATI Radeon X300 kort, använder Windows XP Professional och har en dator från Dell. Det är DESSA drivrutiner som jag laddat ner, kanske är de fel på dem eller finns bättre?

Skulle vara oändligt tacksam om någon kunde hjälpa mig med mitt problem. Klarar mig inte många dagar utan mina serier ;(

http://www.twitter.com/michaelcrackson