I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-20 20:29

CD-r skivor!

Är det nån som kan tipsa om bra cd-r skivor att bränna musik på? Jag har hört vissa säga att det är olika pga av färgen tex att svarta ska va bra på musik och andra färger är bra på data osv. Är det nån skillnad i ljud kvalite på dom lite dyrare märkena Sony och Phillips om man jämför med dom utan nått märke alls?

2006-03-20 20:42
har hört att till exempel memorexskivor kan skada din brännare. läste det i nån semiseriös tidsskrift/nätsida. jag kör sony, men jag avverkar inte så många skivor per år.
Lugn!

2006-03-20 21:36
Inte på ljudkvalitet eftersom det är digitalt, men däremot på hållbarhet. Dom billigare skivorna håller inte lika länge som dom dyrare skivorna.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-03-21 11:22
CD-R Audio
tut!

2006-03-21 12:21
Vad exakt är skillnaden mellan CD-R och CD-R audio? Jag trodde CD-R audio bara var till för dom som bränner direkt i cd spelaren istället för att bränna i datorn...

2006-03-21 12:34
CD-R audio är väl ett fint namn så att dom ska kunna ta mer betalt för samma skivor.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-03-22 07:45
typ nåt sånt....men enligt tillverkarna så ska dom ju bara vara anpassade för musik så jag tar för givet att så är fallet....men Shakes inlägg är säkerligen dessvärre sant...men jag har bränt bådeoch....och mina audio skivor repas inte lika lätt än så länge =)
tut!