I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Data ligger i koma (RAMMINNE)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-03-01 20:18

Data ligger i koma (RAMMINNE)

Tja!

Jo det är så här att jag köpte Ramminne igår eftermiddag. Nu för 2 timmar sen så koppla jag in den och tog ut den gamla. När jag startar datorn så tjuter den (Larm ljud) och datorn vägrar att starta. jag blev skraj och tog ut ramen och la tillbaka den gamla men datorn tjuter fortfarande och vägrar att starta, Vet någon här vad som kan va problemet?
har ni haft sama problem?
Är väldigt tacksam för svar.

/jonathan.

2006-03-01 21:08
Dra ur sladden ur burken så moderkortet blir strömlöst. Stoppa i minnet. Kör igång igen. Testa några gånger om det inte funkar första gången. Testa också olika minnesplatser.

Tjutet är ett varningsljud som indikerar fel. Det är olika ljud beroende på vad som strular. Iom att det är ramminnet du pillar med så är det sannolikt detta ljud du hör...

2006-03-01 21:10
Ehh .. har du kollat så du köpt rätt ramminne? om ditt moderkort t.ex. inte stödjer ddr-minnen så startar inte datorn ..

2006-03-01 21:19
Kanel, Jepp. Enligt dom i affärerna så passar den 110 procent till min burk.

Jag har stoppat in dom rätt så hårt och testat att stoppa dom i olika minnes platser. Är mest orolig att jag har sabbat modekortet nu.

2006-03-01 21:21
Kenel. plus att jag har stoppat in den gamla ramminnet som kom med datorn och den vill ännu inte starta

2006-03-02 11:51
haha, exakt samma sak hände mig för ett par dar sedan... det måste ha en mer komplicerad anledning än att minnet inte är kompatibelt, för även efter att ha återställt allt som det var innan (ja, exakt), så vägrar skiten starta och det piper som fan..
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2006-03-02 12:34
Du kan veta vad som är fel genom att höra de olika längderna på signalerna och sånt. ta reda på din biostillverkare och google...
<3

2006-03-02 13:07
de e bara o slänga skiten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-02 13:41
var lika för mig, lämnade tillbaka datorn och fick veta att ena minnet var fel..
men eftersom inte ens dina gamla funkar så kanske minnes platserna är fel?
testa att bara tryck i ett minne om du har 2 och kolla vilken port som är trasig isåfall
aigt?!