I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Strömproblem med grafikkortet - för lite ström

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-02-18 13:04

Strömproblem med grafikkortet - för lite ström

Jag har ett GeForce FX 5600 Ultra som jag köpte i samband med att jag köpte "ny" data av en polare som har fungerat felfritt fram till och med för en månad sen. Nu när jag suttit och lirat kanske 10 minuter så kommer detta meddelande upp:

För att skydda din hårdvara från potentiell skada eller orsaka en potentiell systemlåsning, har grafikprocessorn sänkt sin prestanda till en nivå som tillåter fortsatt säker användning.

Kan jag göra någonting? Både jag och min kompis har försökt att koppla om sladdar och koppla ut andra komponenter för att minska strömförbrukningen i burken men ingenting har hjälpt. Vill säga nu att både jag och min kompis kan en del om datorer och komponenter men vi står som frågetecken tillsammans med 2-3 polare till. Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Är nytt strömagg enda lösningen? Kan jag, på något sätta, sänka prestandan på grafikkortet så att strömmen kanske räcker? Genom BIOS eller vad som helst. Tacksam för alla seriösa svar.

norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello