I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-02-16 18:22

hjälp med mls

det är så att jag tänkte fixa ett awayscript till mirc.

problemet är att jag nästan inte kan något alls om detta, och till det jag behöver så tror jag att det behövs en ganska kunnig person.

ungefär såhär ska det se ut, ska försöka förklara så bra som möjligt ..

när jag skriver "/aw msg aw", då ska jag bli away, meddelandet ska bli msg och mitt nick ska bli $meaw, om ni förstår.

meddelandet ska INTE synas i kanalen, utan bara i min info, alltså om någon t.ex. whoisar mig.

detta är inget problem. problemet kommer nu.

jag ska byta nick på ALLA nätverk jag är inne på, blir jag t.ex. away på qnet så ska jag också bli away på efnet, utan att bli away två gånger.

och nicket ska jag också försöka förklara lite bättre. jag har alltså olika nick på olika nätverk, därför tror jag detta blir ett litet problem.

om vi säger att jag heter sebbey på ett nät och hejsan på ett annat, då ska det bli sebbeyaw och hejsanaw. ska alltså bara lägga till ett aw, inte byta nick.


ärligt, detta är riktigt svårt att förklara. men är det något ni inte förstår så får ni gärna säga till så ska jag försöka förklara detta bättre.

droppa gärna koden här i tråden..

peace.


EDIT: vet inte riktigt om detta gick fram, men det största problemet jag har är att jag inte lyckas göra så jag blir away på alla nät.