I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite frågor ang. BBB och X5222R-P3

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-02-10 17:42

lite frågor ang. BBB och X5222R-P3

för någon vecka sedan blev det strul med mitt modem, det visade sig att massa portar hade stängts ner, jag kunde varken komma in på DC, tanka via Torrents eller spela t.ex. diablo2. och jag visste inte hur jag skulle komma åt inställningarna i modemet/routern (inbyggd router/fw), för när jag hade extern router var det bara att gå in via en adress liknande 192.168.0.1 eller något sånt, men det gick inte nu. så en vän till mig googlade och fick fram denna sida. och jag testade det och kom in i inställningarna. nu har jag lite frågor..


1. måste man verkligen gå in och ändra sin IP och nätmask för att komma åt routern? då funkar ju inte internet, så verkar lite konstigt.

2. när jag väl är inne i inställningarna och tänkte öppna lite portar så går det inte, vad än jag gör för inställningar sparas dom inte, endast när jag resettar hela skiten via den där sidan.

3. varför stängs vissa portar av för mig bara helt plötsligt? verkar riktigt skumt.

tror jag glömde någon fråga, men dessa får vara tillsvidare.

riktigt tacksam för svar, f.ö. som ni ser i topic så har jag alltså BBB (10/1, har beställt 24/1) och ett X5222R-P3 modem.

peace.