I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

det spökar i min MiniDisc!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-02-10 11:57

det spökar i min MiniDisc!

Ok, så här är det - jag hade fixat lite ny musik, typ 10 nya låtar som jag skulle lägga in på min md. Efteråt märkte jag att ljudet på sådär 8 av de 10 nya låtarna var dåligt, man hörde nåt typ av scratch-ljud i bakgrunden som ilade väldigt obehagligt i örat samt att låtarna spelades för snabbt. Notera att de andra 230 låtarna på discen funkade som vanligt!
Fuck, tänkte jag och testade att ta bort låtarna o spela in igen, men med samma resultat!

Jag tog då en gammal disc och spelade in på den istället för jag tänkte att den andra discen kanske var trasig eller nåt. Men samma sak hände igen, dåligt ljud!

tog då en helt ny disc o testade - samma resultat igen!

jag testade även att byta hörlurar(bara för säkerhetsskull, jag vet att de andra låtarna var ok, men men!) men det blev självklart inte bättre.

jag drog till teknik magasinet o köpte en rengöringsdisc som jag trodde skulle hjälpa, körde den lite längre än nödvändigt bara för att vara säker, o sedan spelade jag in låtarna på nytt, men det blev dåligt ljud igen!

Fick för mig att sonicstage har svårt att hitta mappen som låtarna låg i så jag bytte plats på den, men samma resultat igen!

Jag testade även att byta usb-sladden som man för över låtarna med, men det hjälpte inte heller!

Jag testade att avinstallera sonicstage o sedan installera det igen, men det blev inte bättre!

Körde sedan en Norton antivirus-koll, som faktiskt hittade nåt som jag inte vet var det var, stod nåt om toolbar så det låter inte så farligt..........har nu fått för mig att det beror på det!

Man kan nu konstatera att det inte är hörlurarna, usb-sladden, md-spelaren(eftersom gamla låtar som jag haft inlagda på md:n innan går att lägga in utan besvär), sonicstage......

...så vad kan det vara???