I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hjälp med formateringsskit FORT

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-02-03 22:07

hjälp med formateringsskit FORT

ja, jag har nyss köpt mig en bärbar datorn. En begangnad dell på 1200 mhz. jaja. Hursomhelst så var windows 2000 installerat så jag stoppade i XPskivan och började formatera. Sen skapade jag en ny partition på 10 gig så jag hade två en på 25 och en på 10. Sedan installerade jag XPet på den lilla partitonen. när det avr klart startade jag datorn och såg till min förvåning att bara den lilla partitionen fanns. Dvs jag har alltså en 35 gigs hårddisk varav 25 gig "inte finns". Därför så stopapde jag i XPskivan igen, och klickade typ "Reparera". S

edan togs alla gamla windowsfiler bort och den började installera om. När jag hade kommit till typ sista steget (då det står 40 minuer kvar av installation) så kom jag på att jag nog skulle ha formaterat på riktigt och gjort om partitionerna.
Och då försökte jag avbryta installationen men det gick inte. Då försökte jag stänga av den med knappen. Men den funkade inte. Då lade ihop skärmen. Sen när jag öpnnade skiten så vart skärmen helt svart men datorn är på.


VAD SKA JAG ÖRA?

we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die