I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

något mysko har hänt med min dator.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-01-24 10:17

något mysko har hänt med min dator.

igår när jag satt vid datorn så startade datorn helt plötsligt om sig när jag höll på chatta med lite folk, tänkte att det var jävligt konstigt och tänkte inte mer på det, sen efter 10 minuter hände det igen. då tänkte jag att det måste vara något fel. tankade ner ett virusprogram, när jag höll på installera startade den om sig igen. jag startade den och skyndade mig installera programmet, och när det var klart var jag tvungen och starta om igen. då, precis när jag loggat in på min användare på datorn så kommer det upp en ruta där det står något i stil med "registret har återställts" eller något sånt. "vafaaaaaaan i helvete nu då" tänkte jag ganska högt och tryckte bort rutan, någon sekund efter kommer det upp säkert 20 rutor där det står att filerna inte kunde återställas, och att filerna inte kunde hittas och att det har skett ändringar som inte kunde sparas. då tänkte jag "det här är något jävla virus, helt klart" virussökte, hann inte långt med virussökningen innan datorn startade om igen. men innan den hann starta om hittades iaf ett virus, så jag startade skiten i felsäkert läge och virussökte igen och då hittade den inga virus alls.

jag tyckte detta var jävligt konstigt. och när jag var i felsäkert läge hittade jag en ikon på skrivborder som hette "Creative Product Registration" ingenting jag alls har tankat eller liknande. har inga saker från creative heller, så jag tänkte att det där måste ha något med saken att göra, så jag högerklickar och kollar vart i datorn det där finns då ser jag vilken .exe-fil den där hör till. .exe-filen heter "InetReg.exe", det låter fan inte bra. låter som om det skulle ha något med att göra det som hände mitt register. och målet för den filen är ""C:\Program\Creative\Product Registration\English\InetReg.exe" /PreProcess=REGFLASH.EXE", vet inte vad "/preprocess=regflash.exe" är för något, men det låter fan inte bra alltså.

någon som har en aning om vad detta kan vara?

f.ö. så vill inte mitt winamp starta längre, den bara laddar och laddar och laddar, datorn segar som fan.