I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trubbel med Fasttracker...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-01-16 19:41

Trubbel med Fasttracker...

jag trippade lite nostalgi igår i installerade FT2 på datorn igen. problemet ligger i att tydligen har datorena blivit bättre (!?!?!) på senare tid och sprungit ifrån rediga musikprogram. jag får kort o gott inte skiten att låta. nån som har några tips på va man kan ha glömt, eller rent av vet nått annat forum där den här tråden gör sig bättre?

vem, ärligt talat, bryr sig?

2006-01-16 20:02
Införskaffa Dosbox.
På vissa datorer kan det ta några minuter innan man hittar
inställningarna som funkar bäst med sitt musikprogram men
sen flyter det på rätt bra.

Ett annat alternativ är VDMSound men
på min senaste burk kunde jag inte få till EMS till samplingarna
medans Dosbox lyckades med detta förträffligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-16 20:08
Lite mer info om FT2+Dosbox, verkar klurigt det där...
http://www.soundmonster.com/fasttracker2 ..
// pause

2006-01-16 20:08
Testa att kolla runt på http://www.vogons.zetafleet.com/ åxå.
Det handlar mest om att få gamla DOSlir att funka men det har
även funnis en uppsjö med topics om att få trackerprogram att
funka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-16 20:10
pause

Det låter klurigare än det är, du startar DOSBox och
får upp den klassiska DOSprompten, enda skillnaden
är att man mountar hårddisken manuellt innan man
startar fasttracker.

2006-01-16 20:28
när jag vill DOSprompta, oldstyle, kör jag med SCUmmVM. e d samma sak, ungefär? btw, d här rätt kul, e d möjligtvis nån anna här inne som .moddar lite? vore kul att utbyta idéer o låtar i ett framtida skede... om man får skiten att rulla först that is...

2006-01-16 20:46
amfetaminpsykos: Jo, fått igång det har jag också men jag tror jag aldrig fick ljudet att fungera. Det var ju inte igår man var tvungen att ange Port, IRQ, DMA osv så det var nog där jag fallerade.
// pause

2006-01-16 21:43
underbart... tack grabbar... funkade fin fint med DOSBox, SCUmmVC drar för tillfället åt pipsvängen! Här ska moddas som aldrig förr!

- mod - det enda sanna ljudet...