I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur jävla snikna är microsoft då!?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-01-16 03:34

Hur jävla snikna är microsoft då!?!



Jo har ett litet.. eller rätt stort problem..

Hade för en tid sen mkt problem med min dator då ja fick formatera om den ett antal gånger innan jag hitta vad som var fel med den..

och nu sista gången ja (såklart) behövde formatera så skulle ja aktivera mitt windows xp.. (som är köpt helt lagligt)

skrev in min cd-key och var glad för datorn äntligen hade fixat sig.. tills dess jag trykt på bekräfta lr vad de står..

då kommer det upp en ruta där det står att jag har aktiverat windows för många gånger!!! och får nu tydligen inte göra de fler gånger så tvingas till att köpa ett nytt windows, vilket man inte får göra om man inte köper en dator enligt dom i butiken..

så alltså får man ju typ slänga sin dator om man råkat formatera den några gånger för mkt.. vilket är heeeeelt jävla sjukt..

så nu min fråga till er som är bra på sånt här :)) hur ska ja nu göra? har verkligen inte råd att köpa ny dator eller lust för den delen och vill hällst slippa behöva formatera om datorn en gång i månaden efter tiden gått ut..

så kan man leta upp någon crack cd key? (vilket jag tycker jag har rätt till eftersom jag redan har betalt rätt mkt för windows en gång)


hoppas tråden får vara kvar trots min fråga (även som en liten varning till er som gillar att formatera:))

vafan.. skit i de du!