I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-26 23:06

Trojan

Var ute o letade en grej till ett spel via google , klickar på en länk och kommer in på en porrsida som frågade ifall jag ville ladda ner nåt och jag klickade nej ... mitt avast började pipa om virus och jag tog bort dom .. alla utom ett som inte går att ta bort. det heter "Win32: Trojano- 1320 " och när jag försöker ta bort det står det "Cannot process "C:\documents and settings ... osv" file"...

Nån som har erfarenhet av detta .. vad kan jag göra för att få bort detta?

2005-11-26 23:13
Gjorde även en scan och då hittade den viruset och jag tog delete på den och det stod att det skulle tas bort vid nästa uppstart ... men vågar fan inte starta om datorn nu :P ..

2005-11-27 00:07
kanske är associerat med nåt program som du kör... starta om datorn tycker jag, sen kan du ju alltid göra en systemåterställning?

2005-11-27 00:25
Njaa .. jag är bombsäker på att det var den där sidan jag kom in på .. när jag försöker gå in i aktivitetshanteraren så står det typ "Aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören" ...

2005-11-27 00:53
Tror jag fått bort det nu efter att ha kört med ett x antal olika antivirusprogram ... men problemet med aktivitetshanteraren kvarstår? :S ...

2005-11-27 01:17
hmm... låter som det jag fick förut.. men det var inte ett trojan... testa göra en systemåterställning... om det inte funkar blir det nog så att du måste formatera... det fick jag göra, jag hitta ingen patch mot viruset heller, skitjobbigt...

men jag tycker du först och främst ska starta om datorn o kolla om det är fixat, o sedan testa sen med systemåterställning. om inget av det funkar får du nog tyvärr göra back up på alla dina prylar och formatera ;/

2005-11-27 11:30
Jo startat om och allt har jag gjort det enda problemet jag har nu är att jag inte kan få upp aktivitetshanteraren..