I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppkoppling Instabil [BBB]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-11-19 14:45

Uppkoppling Instabil [BBB]

Ja, jag behöver mer hjälp! Ja jag är jobbig bla bla bla :)

Såhär: Här hemma hade vi ADSL Bostream (Scream 26 mbit) när det fanns och bytte automatiskt till BBB när dom slogs ihop, dock fick vi inget nytt modem av BBB, så det vi hade var ganska gammalt. Härom veckan dog modemet helt och jag ringde till bbb och hörde vad jag skulle göra. Han sa att dom skulle skicka ett nyt modem MEN han sa också att vi bara hade 10 mbit abbonemanget och vi har trott att vi haft 24 mbit. Så vi uppgraderade helt enkelt, samma pris i månaden liksom. I och med detta skulle vi då få ett nytt modem också.

Häromdan fick vi modemet och allt funkade bra, Tptest visade att vi hade gått från 8mbit till 16 mbit, så det var ju soft. Men nu kommer problemet, Uppkopplingen dör ganska ofta, det är bara under någon sekund sen kommer den tillbaka igen. Det borde inte vara nåt stort problem, men det är riktigt jobbigt att man loggas ut från msn och alla nerladdningar man har igång dör och blir helt fucked.

Jag ringde bbb och dom sa att vi hade haft en stabil uppkoppling i minst 2 dygn och han visste inte vad som kunde vara fel. Så därför vänder jag mig till er på whoa (återigen) för att ni kanske kan hjälpa mig.

Jag sitter bakom en D-link (DI-614+) router ska tilläggas. Inga inställningar i varken routern eller datorn ändrats efter att uppkopplingen uppgraderats.

Married to the money, fuck the world, that's adultery