I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min dator "startar" inte.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-10-08 12:58

Min dator "startar" inte.

Nu behöver jag hjälp med min jävla datajävel.
Så här är det. Imorse innan jobbet startade jag den (runt sju) och det funkade fina fisken. Nu när jag kom hem så var den jätteseg och konstig, eller i princip funkade den inte alls. Så jag behövde trycka på den lilla knappen så den skulle starta om.

Och startar om, det gör fanskapet. HELAJ ÄVLA TIDEN. Den startar om och om och om. Och sen ibland kommer det upp om jag vill starta som vanligt eller i felsäkert läge och allt det där. Har testat alla MEN, tänka sig, den startar om i alla fall. Den kommer liksom inte till windows antar jag. Är inte så hajj på datorer.

Okej.. så datorn funkar liksom men man kommer inte till windows, och jag har inte tagit hem några program den senaste veckan i alla fall. Och den har ju stått på rätt så länge förrut och nu var det ju knappt fem timmar.. Temperaturen.. tror cpu (?) var 56 grader sist jag kollade. Jag har ryckt ur sladdar och hållt på men jag fattar ju inte riktigt vad som kan vara fel.

Så min fråga är.. vad är fel? Varför? Vad gör jag åt det? Finns det någon möjlighet att slippa göra om hela windows och det där.. har massor som jag verkligen inte vill slänga :(

OM jag nu måste göra om alltihop så kan någon vänlig själ gärna få tala om hur tusan jag ska göra det.. om det finns nått sätt att spara sakerpå och så vidare i all evighet. Men i alla fall.. hur man gör.. ta bort windows och skaffa nytt, få internet. osv

Vore jättetacksam för snabbt svar! Sitter på en jättejobbig dator nu.

What we do in life echos in eternity.