I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan inte formatera min dator. Varför?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-10-03 18:28

Kan inte formatera min dator. Varför?

Det är så att jag har en dator köpt från Dell Dimension 8400 julen 2004. Men den har problem med att frysa och hänga sig så jag har bestämt mig för att formatera den då jag eller någon annan kunnat finna problemet. Men även här får jag problem...

Jag har Windows XP Home Edition idag installerat men har tänkt att formatera om den med Windows XP Profesionall. Jag har försökt att uppdatera mitt operativsystem från CD:n efter att ha startat upp den med datorn på och även testat att botta från CD:n vid datorns uppstart. Både sätten gör att jag kommer in i installeringsprogrammet men när jag väljer att atningen installera eller reparera så säger programmet att den inte hittar hårddisken. Kan tillägga att det är en s-ata hårddsik. Den säger att jag ska kolla efter virus (har gjort det flera ggr med flera program, spyware med) och den säger att jag ska ansluta hårddisk om den inte är isatt. Men grejjen är ju att om jag startar datorn vanligt så gör jag ju det från hårddisken vilket gör problemet skitkonstigt. Jag snackade med någon som sa att jag skulle skaffa någon diskett som skulle fixa någonting i ngn SCSI inställning men jag fick inte med någon diskettstation från Dell så det är ganska svårt.

Jag sitter här helt clueless då jag inte är speciellt bra på datorer och hur de fungerar och vet inte vad jag ska göra. Kan inte heller ringa Dell då deras kundservice stängde 17.00. Någon som har svaret på mina problem?

http://www.twitter.com/michaelcrackson