I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

överföring laptop till dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-09-25 11:42

överföring laptop till dator

Jag har ett litet problem. Jag skulle vilja föra över ganska mycket data från min laptop till den stationära datorn via firewire. Till mac powerbooks finns det väl en funktion som gör att man kan använda laptopen som en hårddisk.. Finns det nåt liknande program för PC laptops?? Tacksam för svar!

PS, går det inte med firewire uppskattar jag tips på andra tillvägagångssätt.

Vänlig hälsning Olof

2005-09-25 13:19
jag hade samma problem när jag sålde min stationära till för mån fö min laptop. fast jag orkade inte lita med nätverk eller likn. så jag msnade över alla filer mellan datorerna (dvs två konton ocskicka filerna över msn, båda datorerna måste självklart vara uppkopplade) :D gick ganska snabbt iaf.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-09-25 14:03
Ftp är ett ganska smidigt sätt att skicka filer med.
Så gjorde jag iaf...
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2005-09-25 14:44
http://www.whoa.nu/community/forumMessag ..
kanske en idé om det inte vi inte snackar flera gig
vadå? jag dyster?

2005-09-26 10:35
Jag tror jag har lyckats losa det. Finns namligen en sorts natverksinstallning som gor att man kan anvanda firewire med TCP IP Protokoll. Tankte att jag skulle namna det ifall nagon av er stoter pa samma problem i framtiden. Tack for all hjalp i alla fall!!!