I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp mig köpa TV!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-09-09 14:04

Hjälp mig köpa TV!

Jag är helt lost på den här marknaden, har en gammal goding från 80-talet som börjar lämna in nu..

Såå. 1. Widescreen eller inte? Fördelar vs nackdelar?
2. 50Hz eller 100? Skulle jag märka någon skillnad?
3. Prisklass? Vad bör man lägga för att få något som håller? På netonnet finns bl.a. en Centrum 32" 50hz widescreen för 3290. Bra?

Tacksam för svar :]

2005-09-09 14:05
hur mkt kan du tänka dig att lägga ut?

personligen tar jag hellre ett snäpp mindre tv med bra bild än ett snäpp större med dålig bild.
mensvärk är livets krydda.

2005-09-09 14:06
www.netonnet.se eller kanske .com
dingrinn.blogspot.com

2005-09-09 14:10
Har du en tv från 80-talet kommer förmodligen vilken tv du än köper vara bättre.
Själv gillar jag inte widscreen tv:n då allt sänds inte i widescreen vilket gör att bilden blir förvrängd. Dock finns funktion för att göra att skärmstorleken kapas så att bilden inte blir förvrängd.
Men ja den funktionen finns också på vanliga tv apparater.
Alltså att du kan göra så att bilden blir widescreen när du väl vill ha det så.

Har ingen erfarenhet av märket centrum så nu kanske jag sågar det i onödan men ja jag håller mig mer till kända märken.
Helst såna som jag själv har erfarenhet av.
Oftast kostar det ju lite mer.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-09-09 14:11
Russta upp för framtiden, köp widescreen, lika bra :)

2005-09-09 14:21
all i say is HD-tv or nothing
----------------------

2005-09-09 14:24
Jag har en Centrum tv och den funkar fint. och dom är ju billigare än de mesta på marknaden vilket är bra.. kan tänka mig att bildkvaliten är något sämre än på en tv av ett mer välkänt märke men det duger bra åt mig =)
www.nativeswedes.se

2005-09-09 14:47
Tack! Vad snabba och söta ni är :)

Hm, max 4-5000kr, men absolut helst under.. men inte på bekostnad av något avgörande.. kass kvalité osv..

Ska förbi elgiganten och kika lite där också nu.

2005-09-09 15:27
Noya>

Typ en sån härhar jag. någon årsmodell äldre, tom. den är billig, av välkänt märke och funkar hur bra som helst. kan rekommendera den varmt. dessutom skall den finnas hos ElGiganten som du skulle till..
MIXTAPES: www.djcrilloh.com