I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-30 03:23

Smart FTP

Försöker logga in på smart med mitt användarnamn och lösen.. det går inte. processen låter såhär:
"20 home.home.no FTP server ready
USER laus
331 Password required for laus.
PASS (hidden)
530 Login incorrect.
Cannot login waiting to retry (30s)"

password required? hidden? jag skriver in lösen, den tjaffsar med mig ändå. hjälp? :)

U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-08-30 03:27
det är fel lösenord.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-08-30 03:28
men crappers, det är ju det det inte är.. eller det är det säkert, men det är samma lösen som jag har blivit tillsagd att jag ska använda.. aja..
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-08-30 03:29
var säker att du använder små och stora bokstäver där dom ska vara.
Rhetoric

2005-08-30 03:32
yep. har gjort det.

2005-08-30 03:33
kanske är fel användarnamn?
Rhetoric

2005-08-30 03:35
det kanske det är.
fast det är samma användarnamn och lösen som jag använder till sidan.. home.no som jag ska connecta till. och som jag förstått det ska man använda de uppgifterna.

" er altså kun tre ting du skal trenge å oppgi i FTP-programmet ditt:

FTP-server (FTP server/FTP host/FTP address): ftp.home.no
Brukernavn (Username/User ID): <ditt brukernavn >
Passord (Password): <ditt passord >"

2005-08-30 03:37
då ska det fungera.
Rhetoric

2005-08-30 03:37
eller hur! man kan ju tro det. men nopp.. aja, jag ger upp för inatt. tack ändå!

2005-09-01 10:46
funkar inte för mig heller....vad är felet? det är rätt lösenord och användarnman eftersom jag kan logga in på deras hemsida.

3.3 Hvordan laster jeg opp filer med FTP?
Filene laster du opp med et FTP-program til ftp.home.no. Husk å logge inn med ditt brukernavn og passord, ikke som anonym bruker. Det er altså kun tre ting du skal trenge å oppgi i FTP-programmet ditt:

FTP-server (FTP server/FTP host/FTP address): ftp.home.no
Brukernavn (Username/User ID): <ditt brukernavn >
Passord (Password): <ditt passord >

Noen FTP-programmer har flere felter som kan fylles inn, f.eks. katalognavn, portnummer osv. Dise feltene skal du la stå urørt.

det står fel lösenord. men det är det ju inte.

är deras ftpd fuckad?
Rhetoric

2005-09-01 17:24
eller hur. nåt skumt är det ju.

2005-09-01 17:25
mmm... hör av mig när det funkar igen. så gör du samma sak för mig. teamwork!
Rhetoric

2005-09-01 18:04
Prova en annan ftpklient, helst FlashFXP men vill ni bara testa lite snabbt så kan ni klistra in följande i eran favoritbrowser:
- Ta bort klamrarna.
// pause